FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Spenderar vi inte mera om vi har jobb?
![]() Att staten mår bra är en förutsättning för att människor ska må bra och för att näringslivet ska fungera bra. Tror knappast Patrik hade lyckats särskilt bra om han tvingades arbeta under de förutsättningar som råder i Spanien eller Grekland nu.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan att staten skapat nära en hel kollaps av landet är en annan sak, men dom som har pengar byter bara till ett fungerande land. Sedan tog du även dom värsta exempel, så inte riktigt intressant ha med i sammanhanget. Samma sak som att jag har flyttat från trasiga Sverige. Jag tror på Sverige kommer falla isär väldigt mycket i framtiden, det märks varje år att det bara blir sämre o sämre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om du nu hatar Sverige så mycket borde du väl kapa relationerna till detta land? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan är jag väl inte mot landet i fysisk form, visst att det är ett jävla skitställe som är kallt och regnar bara. Men är myndigheter/stat/politiker som man är emot, sedan att dom förstör ett hela landet är väl dock en annan sak. Så kapade relationerna med landet genom att flytta, då man inte är en slav utan har ett självständigt liv som jag bestämmer själv över. Har alla fall möjligheten styra mitt liv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Då undrar jag vad som blivit så mycket sämre och vad som är så pass mycket bättre på Malta? Med undantag för att just du råkar ha mer pengar då, det är inget mått på att landet fungerar bättre.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Vilken livsstandard ger X summa pengar, att betala flera miljoner skatt i Sverige för få kyla och bara massa regn. Samt ingen VIP service, trängas med massa folk i kö och liknande. Nej knappast. Skulle blivit väldigt många sidor vad jag tycker är dåligt med Sverige, men dom största delen som är värt för mig att flytta är skatt och klimatet. - Malta har bra klimat, 300+ soldagar och vinter på Malta är typ som Svensk sommar. - Bra skattesystem och nivå. - Väldigt klart och fint hav, tror det ligger på 2:a plats något inom EU i renaste badvattnet. - Fungerande bostads marknad, du får boende samma dag och du har väldigt stort utbud. - Liten Ö, betyder närhet till allt. Så gångavstånd mellan 1-15 min för bada och 200+ restauranger/butiker och 2 köpcenter är inte så fel. - Du kan köpa alkohol i varje butik, cafe och liknande. Samt inte överdriven CP politik när det gäller serveringstillstånd. Du kan köpa dig det du vill ha och leva ett bra liv och slippa vara en slav där någon annan säger vad du ska göra eller inte göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Hade folk tagit eget ansvar för sina liv så hade skatten inte blivit så hög alls. Folk är ju helt handikappade i Sverige. Och begränsar man folks frihet och gör allt så komplicerat och byrokratiskt hela tiden så skapar staten även arbetslöshet till en viss nivå. Sedan får man prioritera, antingen bra skola o sjukvård. Om man väljer ge bort pengar i bistånd då får folket räkna med sämre av något annat. Jag tycker kommuner ska kunna sättas i konkurs inte låta andra kommuner som går plus gå in med pengar hela tiden till dåliga kommuner. Senast redigerad av patrikweb den 2012-09-13 klockan 16:15 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|