Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot
Tack för svar. Jag kan tyvärr endast välja följande val i joomlas globala inställningar:
Har läst att memcached inte är så kompatibelt med joomla. I vilket fall som helst går det endast att välja memcache och file i joomla administrationen.
Så som jag har förstått det så tar det ett tag innan sajten snabbas upp av memcache efter varje flush. Stämmer det?
|
Historiskt sett har memcached haft en del otroligt allvarliga buggar, t ex numeriska keys som helt enkelt inte funkar. Eller varför inte den att parametrar till en server skriver över de för den tidigare angedda om man anger flera servrar. Saker som lätt har sönder en hel applikation på oförutsedda sätt om man inte är medveten om dom. Det är möjligt att de allra senaste versionerna åtgärdat dessa, jag har inte tittat då jag antar att situationen är ungefär densamma.
Det är pga dess högst tvivelaktiga kvalité som Memcache blivit det standardiserade valet. Inte buggfri men väl befriad från buggar som ger katastrofala resultat inom större delen av sin existens (ignorera bara 3.*-beta-versionerna, de håller memcached kvalité eller värre).
Så jag skulle tvärtom rekommendera Memcache. Dess get/set/delete/multiGet har alltid fungerat som förväntat och det är vad de flesta behöver.