FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Om jag skattar i Estland, jag jag senare överföra min pension till Sverige vid eventuell tillbakaflytt till Sverige? Jag kanske redan om 2 år vill flytta tillbaka, hur gör jag då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du hade räknat fel och fått fram 54%, jag räknade förhoppningsvis rätt och hamnade på ungefär 40% - alltså mindre i skatt än du själv räknat med.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du inte får ut en vettig inkomst som möjliggör sparande (du bör, som Captain Thailand redan antytt, ha en ordentlig buffert om du flyttar utomlands) så bör du se över din verksamhet och kanske komplettera med en vanlig anställning eller dylikt. Även om du mer eller mindre precis klarar dig just nu så måste man alltid tänka på framtiden, detta gäller extra mycket när man är företagare.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-14 klockan 13:57 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag har aldrig haft något "vanligt jobb", jag har drivit mitt företag i mer än 10 år nu men nu efter Google Panda och Penguin så börjar det gå lite tungt. Det kan ju även ha att göra med att jag enbart jobbar ett par minuter varje dag, vem vet. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Finns väldigt många Svenskar på Malta med, har en hög kunder som bor på Malta med. Främst SEO och spelföretag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |