FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Nykomling
|
Spännande tråd!
Kör FF i Mac och funderar också över om den är så förträfflig nu för tiden när man lätt kommer upp i 5-700MB ram och har en hackande webbsida med en snurrande cursor... Kanske beror på flash? jag vet inte. Mest använder jag "Inspektera element" som man kan peka ut vad som helst och se underliggande CSS/HTML/Java, men samma finns inte Crome. Något tillägg som gör samma sak månne? Att sidans disposition (span/div/tables) lär det finnas bra plugins för i FF, även om jag inte hittat dom - tips för sådana till Crome? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En trevlig sak med Chrome är förresten dess flikhantering som är överlägsen den i Firefox. Nya fönster kan göras om till flikar och flikar kan dras mellan fönster på ett användarvänligt sätt. Dessutom finns det en Aero-snap-liknande funktion. Mycket trevligt måste jag säga. Önskar att fler webbläsare kunde ta efter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En del tillägg kan ställa till det. Det är både en för- och nackdel med Firefox. Citat:
Och innan nån annan påpekar det: du menar Javascript, inte Java. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mm, svårare att bygga om grunden även om de skulle vilja
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag använder Opera för webbsurf och jag tycker det är den klart bästa webbläsaren så länge man inte är beroende av massa tillägg. Opera har en flikhantering som är överlägsen alla andra. Det är riktigt snabb, det finns snygga previews och framför allt (för min del) tabordningen(detta tycker jag är en dealbreaker med chrome, när jag öppnar en tab vill jag att den ska hamna bredvid den aktiva(det gör att man får en mycket mer logisk ordning av tabbarna vilket gör det enklare att hålla koll) och när jag Ctrl + tabbar så ska den rotera tabbarna i den ordningen de varit aktiva, dvs den tabb som senast varit aktiv är först, inte från vänster till höger oavsett!). Opera har också det bästa gränssnittet och mest möjligheter till anpassning av det samma.
Utöver det är Opera riktigt snabbt och har många smarta funktioner. Utvecklarverktygen är dock ingen höjdare i opera så då använder jag främst chrome och ibland firebug. Det gäller även när jag behöver använda vissa plugins. Både Opera och chrome är alltid igång för mig så det är inga problem att växla. Det är dessutom skönt att kunna separera utvecklingen med surfen. Jag kan i alla fall varmt rekommendera Opera. Testa det och ge det en ärlig chans! Senast redigerad av pelmered den 2012-08-09 klockan 23:31 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ge Opera ett par dagar till en vecka så lovar jag att många av er är fast. Det tar alltid lite tid innan man vänjer sig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|