FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Oj, gammal tråd...
Det jag skrev är inte fel. Det gäller för enskild firma där man betalar F-skatt/preliminärskatt (inkl allt) som privatperson. D.v.s. när moms, egenavgifter, kommunalskatt etc. är ihopklumpat. Det blir förstås annorlunda om man redovisar moms separat och inte i sin privata självdeklaration. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Privat konto -> Skattekonto = Bokförs ej Vilket är direkt felaktigt, om det rör firmans pengar vilket var förutsättningen i denna diskussion! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Trådskaparen verkade vara ny och osäker när det gäller enskild firma och beloppet var bara 518 kronor, vilket tyder på att det var F-skatt med inkluderad moms han pratade om. Citat:
Citat:
Jag har svårt att tolka det på annat sätt än att F-skatten betalas privat, och alltså inte ska bokföras om man betalar från privat konto, eller bokförs som vilket eget uttag som helst om man betalar från firmans konto. Skatteverket skriver tydligt att F-skatten är en privat kostnad, och alltså inte rör firmans pengar. När jag skrev inlägget visste jag inte att diskussionen skulle ta en annan riktning två år senare från att (troligen) handla om F-skatt med inkluderad moms till att handla om enbart moms. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|