FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har jobbat med en ny framsida på Turist|mål.se ett tag. Nu börjar jag själv bli nöjd och skulle därför behöva er ärliga kritik för att den skall bli ännu bättre.
Gamla sidan finns här: http://www.turistmal.se/ Nya sidan finner du här: http://www.turistmal.se/i-default_new.html Går jag åt rätt håll? Vad kan göras bättre på nya sidan? Vad stör du dig på? Vad är bra? Finns det något jag har glömt som borde finnas med? Mycket tacksam! :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Tycker att hemsidan ser snygg ut. Framför allt den övre delen (ned till "Sök via grupp ..."). Det enda jag direkt tänkte på är aktiviteterna som ser lite ostrukturerat och rörigt ut. Du kanske ska dela upp det i fler kategorier? Men bra jobbat över lag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag tycker att det är en väldigt stor förbättring och det är absolut åt rätt håll. Några saker som jag själv skulle ändrat: 1. Sök via grupp / kategori - Tydligare/mörkare färg på kategorierna. Jag tycker att de syns lite dålig. Kanske fetstil på dom oxå. Ändra länkfärgen från blå till kanske nån grå nyans som syns bra. Och öka textstorleken på länkarna till 11 eller 12 pixlar. 2. De små bilderna till vänster under Nya turistmål skulle jag vilja se en text under varje bild. Inte bara som alt-/title-text. 3. Lägga till en tunn linje mellan varje nyhet så det blir lite mer uppdelat. 4. "Sök bland 4.718 st turistmål" skulle kunna vara lite tydligare. I det här fallet kanske texten borde vara i vitt. Men det beror ju lite på vilken bakgrund du använder. 5. Lägg gärna överskrifterna för ANNONS och PARTNERS över respektive annons så blir det lite tydligare. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för era synpunkter! Jag har ändrat och finjusterat en del (bland annat saker som ni har tagit upp) och den nya framsidan är nu släppt! :-) Känns riktigt gött...
Forstätt mer än gärna komma med synpunkter om förbättringar! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Funktioner
• Lägg in turistmål i denna kategori (Kostnad: 300 kr / år) Jag kollade på nattklubbar och hittade 3 halvrelaterade nattklubbar. För mig som besökare så känns det lite som att: "Denna sida rekommenderar inte mig det bästa som finns utan som vad folk har betalat för att få visat". Edit: Jag kollade bara in på den gamla sidan eftersom den nya länken inte funkade för mig men jag antar att ni har samma upplägg på hur content läggs till? Senast redigerad av lilljebjorn den 2012-08-04 klockan 06:59 Anledning: Felklick |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Kanske ni skall göra om det lite och lägga till alla turistmål gratis och ev. ta betalt för utförligare information som många gör? De kanske kan få mer information och 3 produkter etc. för 300 per år.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
En del av våra branschkollegor har valt den affärsmodell du föreslår. Det leder dock till mycket frustrerade besökare, man klickar och klickar men hittar sällan information som är värd att se. Bara rubrik och en kartposition. Och många gånger är tyvärr inte ens den lilla informationen korrekt eftersom de register man kan köpa är såpass dåliga. Vi tror att man som besökare vill använda vår webbplats på ett annat sätt. Självklart är detta dock något vi utvärderar kontinuerligt och vi är mycket tacksamma för åsikter som dina. Några kommentarer på den nya framsidan? :-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej klart det är er affärsmodell jag kollade faktiskt bara på nattklubbar.
Ööööh. Och angående den nya startsidan då, ja länkarna är identiska. bra jobbat sidan ser likadan ut ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Fast båda 2 såg bra ut fräscha, moderna och skön officiell känsla nästan som en telefonkatalog eller något.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Här är den gamla framsidan: http://www.turistmal.se/i-default_old.html |