FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej.
Man får välja bland färdiga mallar som det är bara att ladda upp när man blir godkänd som affiliate. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är mellan 40-50% revshare beroende på hur mycket man säljer....men om det är på fel sida om lagen så spelar det väl ingen roll om det är 95% iofs.
Måste kolla upp detta noga nu. Har skickat ett mail till dom som driver handeln egentligen med diverse frågor och Daniels skärmdump! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så här står det på Tullverkets hemsida: http://www.tullverket.se/innehallao/...b80001238.html Kan jag beställa läkemedel via internet? Läkemedel från ett land utanför EES* får inte tas in i Sverige via post eller annan typ av försändelse utan tillstånd från Läkemedelsverket. Om det är ett receptbelagt läkemedel från ett annat EES-land krävs att behörig förskrivare (exempelvis läkare) har skrivit ut läkemedlet åt dig. Alla läkemedel som beställs ska komma från ett apotek eller liknande. Läkemedlet ska vara för ditt eget personliga bruk. Narkotikaklassade läkemedel får inte tas in i Sverige via post eller annan typ av försändelse. Du kan läsa mer om införsel av läkemedel på Läkemedelsverket webbplats. Mer info finns att läsa på Läkemedelverkets hemsida: http://www.lakemedelsverket.se/malgr...cka-lakemedel/ Så länge whitelabel shoppen som skickar varorna finns inom EES så ska det vara grönt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Edit: "Innan ett läkemedel avsett för människor kan godkännas för försäljning måste det bland annat genomgå kliniska prövningar på människor. Även för veterinärmedicinska produkter görs motsvarande studier. Läkemedelsverket ger tillstånd till företag eller kliniker att genomföra kliniska prövningar." (http://www.lakemedelsverket.se/malgr...tag/Lakemedel/) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmmm... jag tar nog ner sajten tills vidare iaf.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det gör du nog bäst i.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har inget bättre svar på dina frågor än vad som redan sagts men ett tips är ju att kolla upp vad som gäller INNAN du startar något. Det är tämligen oseriöst att bedriva affärsverksamhet inom ett sådant område helt utan kunskap.
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att det är förbjudet (UTAN att läkemedlet föreskrivits av läkare) är uppenbart. Det kommer bli solklara fall av läkemedelssmuggling. Frågan är väl om vem tullen tar, dig eller kunden, om det inträffar?
Kunden tar en mycket större risk när dessa läkemedel fastnar i tullen och det är förmodligen först därefter de EVENTUELLT söker källan (i första hand de som skickat preparaten, som förmodligen inte gör något olagligt där de huserar). Hur stor risken är att polisen kommer inleda en utredning även mot dig (som affilliate och delansvarig) vet jag inte, men det vet en jurist. ;-)
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2012-08-04 klockan 14:08 Anledning: svammel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Flitig postare
|
bör ju vara olagligt för svenskar. Inte smartare att se över reglerna först och om allt är oki starta upp?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|