FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med om att det inte är trevligt att min kund, vad jag hoppas omedvetet gör. Dock vill jag veta, inte vad er etiska fråga om detta är utan vad som man som ISP har rätt att göra. Har man rätt att stänga av IP-adresser som orsakar attacker? Och om ni säger ja så får ni gärna referera till något rättsfall i Sverige eller lag där detta är uttryckt.
Tack! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
läs deras avtal hittar du det inte.. då behöver du bli mer kunnig inom avtalstext. be en advokat kolla på avtalet så får du se att det finns mängder av saker i avtalen som gör att de får stänga av ip som GÖR SKADA. det krävs inget rättsfall för det. läs avtalet.. det finns där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast istället lär dom välja utnyttja sin rätt att inte förnya avtalet när det väl går ut. Vi har själva aldrig stängt ner en kund för hans utgående trafik, vi har dock blockerat vissa kunder som fått ingående DDoS. Men det handlar ofta mer att vi anser kunden inte har kapital att ersätta oss för kanske 5Gbit trafik. Dom gångerna vi sett tydligt attacker från IP så har vi blockerat mottagande IP istället för blockera hela kunden. Sedan toapappers abuse som portscan och liknande kastar man direkt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|