FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad konstiga regler G.0ogle lever efter ibland.
En hemsida jag har, har jag översatt till engelska. Då den inte får så mycket trafik så har jag använt mig av Adwörds. Sen fick jag ett meddelande efter några dagar att jag bryter mot deras regler ang. Arbitrage. Alltså att man har alldeles för mycket reklam och för lite innehåll! Saken är den att jag enbart använder mig av Adsense på hemsidan och jag har även fått rekommendationen av mr G förr i tiden att just använda mig av tre stycken annonsblock - istället för enbart 1st. Det är således deras egna rekommendation att jag använder tre annnonsenheter. Men jag får inte använda Adwords till den hemsidan - för den har för mycket reklam. Skumt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
3 annonsblock är helt okej, men det måste ju finnas innehåll också. Ration mellan innehåll och annonsblock påverkar ju av 2 parametrar: Antalet annonser där Google har en maxrekommendation på 3, och mängden innehåll.
Bygg riktiga sajter och inte spamsajter, så ska du se att de gillar dig igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det är G som har haft intresse i att jag skall använda mig av tre annonsenheter snarare än just ett - på min svenska variant av sidan. När nu nya översatta hemsidan ligger uppe med redan tre annonsenheter så gäller tydligen andra regler. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag antar du menar Adsene och inte Adwords?
Det r inte så att mr G just specifikt granskat din sida och tycker att du ska ha 3 block, det mailet får i princip alla och även jag har fått det. Varför skriver du "riktig" sajt och inte riktig sajt utan cituationstecken, tyder ju på att du själv inte anser det vara riktigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Citationstecknen var väl mer för att betona föregående talares användning av benämningen; Riktig sajt. Citerade alltså en benämning, då kan man använda citationstecken. Har förstått att många får dessa mail. Men dom borde inte skicka ut sådana mail till sidor där dom inte vill ha fler annonser på, tycker jag. Nåja, det löser sig nog! ![]() Har plockat bort 2/3 annonser nu och skickat in för revidering samt avslutat min Adwordskampanj då jag finner det hela lite olustigt att man måste vara på sin vakt och hinna svara/ändra på sina hemsidor när dom skickar ut dessa varningar för att slippa få kanske hela kontot avstängt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag tittade på den hemsida som du har i din signatur och av de sidorna som ligger i portföljen där anser jag ingen sida vara en "riktig sida" - det betyder inte att de inte är bra, men de är primärt byggda för söktrafik och för att visa annonser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Så jag förstår inte ditt argument riktigt! En hemsida är enligt dig inte riktig om den är anpassad till söktrafik samt innehåller reklam? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har inte läst vad de andra skrivit så upprepning riskeras..
Adwords tillåter inte sidor som kan ha funktionen att vara en "landningssida" på så sätt att mycket reklam finns på sidan, eller sidan har enda syftet att återförsälja produkt t.ex. genom affiliatelänk. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|