FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet inte alls hur det fungerar med webbhotell.. Men det känns som att CN mosar in alla som betalar 120kr / år på samma ställe/server, eftersom det uppenbarligen är många nya kunder i denna tråd.
Jag har inte sett äldre kunder klaga? Driver man ett webbhotell som strular så tycker jag dessutom att det är nonchalant att ta en ledig helg och låta strulet vara tills måndag. Har man kunder så ska man fixa problemet så fort som möjligt(inom rimliga ramar givetvis), men att inte göra något över en hel helg är oacceptabelt. Kan man inte själv jobba, då hyr man in någon som kan fixa problemet, precis som vilket förbannat fastighetsbolag som helst som har diverse jourelektriker på helger etc. Annars kan man lika gärna lägga ned verksamheten. Tänk en bank vars inloggningssystem inte fungerar över en hel helg.... Spelar ingen roll om det är Swedbank, eller mindre som Ikano eller Resurs.. Det händer bara inte.... Jag hittade själv CN via detta forum när mitt gamla webbhotell strulade, och jag antar att väldigt många går genom detta forum i valet av leverantör. Då är det givetvis trist för CN när sådana här trådar/inlägg dyker upp. Men samtidigt en jävligt stor morot till att fixa problemet och få käft på alla klagande kunder. Tar man inte den moroten på allvar... ja som sagt... var är då entreprenörsandan? Senast redigerad av Marmoth den 2012-06-10 klockan 09:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Många andra kanske mindre webbhotell drivs på det sättet du efterlyser, i CNs fall, Binero, Loopia osv. så är det så stora och komplexa företag och strukturer och har komplexa serverlösningar att man kan varken be VD, styrelseledamöter eller anställda att gå in själva och fixa fel, då en av anledningarna ofta är att man köpt in alla lösning från externa företag och kan för det mesta kontakta det aktuella företaget enbart på vardagar, så det är inte så konstigt.
Senast redigerad av Danielos den 2012-06-10 klockan 10:30 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
critical är brukligt för de mest kritiska systemen (vilket oftast är just lagringen). Har man byggt ihop något eget från Supermicro så får man helt enkelt utbilda personalen. Lägre prioriterade problem ska självklart vänta till på måndag. Om man begär av sin jourpersonal att de ska lösa minsta lilla problem söndag morgon kl 10:39 så kommer man antingen bränna ut dem eller behöver höja priserna kraftigt för att kunna ha on-site-personal på helgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Själv har jag drabbats av DDOS-attackerna men dessa stabilitetsproblem har jag inte drabbats så mycket av. Däremot har svarstiden ökat med 2x sedan 16:e januari och de senaste dagarna ligger den på 3x snittet förra året. Innan 16:e låg den stabilt och efter det så har den legat stabilt på dubbla nivån.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|