FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hallå,
jag har ett antal domäner på Loopia DNS och har hittills inte haft några direkta problem med deras DNS-tjänst, jag har dock blivit fundersam över deras quality of service pga. deras mail-helvete mina kunder fick utstå samt vad som hände nu senast med parodi-sajten. Hursomhelst, jag behöver några bra konkreta förslag på DNS hosting, kraven är att de skall ha ett utspritt DNS kluster, bra kontrollpanel där man kan ändra _allt_ i DNS väg, stöd för de flesta toppdomäner (inkl. svenska), inga krav på vilket innehåll finns på mina/kunders sajter samt ett pris som matchar Loopia. Det finns redan ett antal trådar med liknande frågor, dessa är dock ganska föråldrade och ganska mycket har antagligen skett sedan 2010 då både Loopia och Binero hade DNS problem. Senast redigerad av jayzee den 2012-05-30 klockan 20:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eftersom majoriteten av alla kunder söker efter så billig hosting som möjligt är väll binero med sin anycast något?
Annars finns de ju betydligt dyrare DNS tjänster att köpa. http://dyn.com/dns/ här är nog en av de bättre DNS-tjänsterna om man vill ha något pålitligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Själv kör jag på Glesys. Kräver dock att du har server hos dem (tror jag).
Må vara tråkigt gränssnitt, men det går fort! Och det fungerar som det ska! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om du tycker GUIt är tråkigt så kolla in https://beta.glesys.com/ som vi snart går ur beta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sedan, hur ställer sig GleSYS gentemot övriga kraven angivna i första inlägget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Övriga kraven klarar vi väl av. Har ingen koll på Loopias priser, men vår DNS-tjänst är kostnadsfri. Domänregistreringar är vi dock både dyra och dåliga på (inget vi vill hålla på med). Vi har DNS-servrar på två olika platser för att ha redudans (det du kallar kluster tror jag). Så länge dina tjänster hos oss håller sig inom svensk lag är det OK att använda våra tjänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan också rekommendera Glesys, men om du vill ha ett alternativ till så kan jag verklingen rekommendera http://dnsmadeeasy.com/ (kostar en del, men sjukt stabila).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
GleSYS ser absolut intressant ut, hur sköter man förnyelse av domäner enklast om jag nu flyttar över mina domäner dit?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Som nämnt innan i tråden är inte Glesys billiga på registrering av domäner men bra på övriga saker. Själv köper jag främst domäner hos CityNetwork (men även andra). Så fort jag köpt dem så byter jag namnservrar till Glesys. Glesys kontrollpanel för domäner är det enda jag hittat som är snabbt och smidigt (och det nya verkar lovande med). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|