FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag förstår inte hur GM redan nu kan veta att Facebook inte ger önskat resultat. Säljer man bilar så handlar det inte om sales via någon e-butik. Utan det handlar om att bygga ett varumärke.
Själv så tror jag dock att sociala medier är överskattade som marknadsföringskanaler*. Så jag kan ändå tänka mig att det finns bättre ställen för GM att synas på än just Facebook. *typiskt sånt citat som man kommer att få äta upp om tio år |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Jag kan förstå att de kortsiktigt är missnöjda, men att bibehålla intresset kring ett varumärke kräver olika former av exponeringar (även om det kanske inte ger en omedelbar respons i form av ökad försäljning. Att offentligt dissa denna typen av kampanj känns på gränsen till oproffsigt och även lite bittert. Bitterhet är det sista ett krisföretag som GM bör utstråla tror jag. OBS! Därmed menar jag inte att FB måste vara rätt kanal för GM.
__________________
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
De gör väl förmodligen analyser ... Till exempel mäter kännedom (efter erinran) och bilden som finns av bolaget/bilen/varumärket utan och med exponering.
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|