FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
jag har domän namnet ipodtouch.se och har gjort en hemsida, nu jag vill jag verkligen lägga hela min och mina pengar på hemsdian men jag är rädd att bli stämd av apple, vad ska jag göra? och om jag bli stämd vad kan jag förlora förutom själva domänen? jag vill verkligen gör en egen hemsdia och satsa på, vad ska jag göra byta domän namn eller skita ej och satsa på den domän namnet. skälet till detta inlägg är att apple har stämdiphone5.com:s ägare källa:http://macworld.idg.se/2.1038/1.4471...ver-iphone5com Jag söker råd ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Råd 1: Ringa Apple och be om lov
Råd 2: Använd inte varumärken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skall man verkligen behöva ta så mycket hänsyn till att domännamn man jobbar med och kanske lägger upp siter på 'eventuellt' blir en hit hos något väletablerat företag eller att de väljer att döpa sin nästa... nåt till just detta? Verkar ju löjligt.
Erbjud Apple att köpa domännamnet då om du inte får använda det och begär en rejäl slant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är väl ganska lätt att räkna ut att nästa version av iphone kommer att heta något med iphone + någon versions information typ "iphone 6" eller liknande, kanske med ytterligare någon bokstavskombination. Det kan man ju räkna ut med knäna.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
lägg ned, skaffa en domän som inte snyltar på andra företag
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Tänk så här: Om du är rädd så gör du nog någonting fel
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Med tanke på att iPod är ett varumärke som ägs av Apple Inc sen år 2000 så tror jag att du skulle ligga lite pyrt till om de skulle komma och tycka att du inkräktar på deras varumärke.... =/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var förvisso ett tag sen som FredrikNas skrev detta men just "lägg ned" tyckte jag sammanfattade det hela ganska väl.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Varumärkessnyltning av amerikanska företag är inte en framtidsidé att satsa sin tid på... mitt tips, satsa på något annat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |