FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rent spontant
![]() Mest självklara: * Intäkter * Utgifter Många räknar inte arbetsinsats som utgift, men det är det i verkligheten. Ta det i beaktande. Handlar det exempelvis om en blogg som behöver uppdateras kanske det tar en timme per dag för säljaren att uppdatera. Det ligger dock ofta en inlärningskurva bakom och uppbyggande av källor etc. så det är ett glädjetal som säkert kommer ta 1,5-2 timmar för köparen.
Och som vanligt: Låter det för bra för att vara sant? Japp, då är det oftast så också! Ingen säljer en webbplats med passiv inkomst för en struntsumma. Som överallt annars i samhället finns det alltid människor som vill blåsa dig. Var inte godtrogen, betala inte i förskott! Skriv avtal - är det större summor? Ha ett personligt möte! Räkna på det, när kan du räkna hem investeringen? Är det rimligt? Lyssna på andra - men tro på dig själv! Behöver du hjälp i bedömning kan jag säkert bolla lite om jag har tid ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, riktigt bra svar Daniel, lärorika saker du tar upp. Något som jag väldigt gärna skulle vilja ha förklarat lite mer utförligt är punkt två i listan, nämligen hur kollar man att säljaren inte har arbetat med oetiska metoder och dels bara bara blåst upp sidan innan försäljningen? länkstrukturen likaså.
tack så mycket på förhand Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Om sidan har många inlänkar från sidor utan relevans, spambloggar och liknande så finns det en stor chans att sidans ranking kan drabbas negativt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|