Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero supporten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-21, 08:03 #1
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Ang Kjettes två svar: Förstår att Binero inte har tid att lösa supportärenden när prioriteten tycks ligga på att skriver en massa försvarsinlägg.

Skall man behöva vänta 4 dagar på att få hjälp när en site ligger nere? Är det den supporten som Sveriges största (eller näst största) webbhotell erbjuder sina kunder (trots att man skriver att man har öppet 365 dagar per år)?

Men eftersom Binero verkar läsa en del här så kan jag testa att posta ett av mina supportärenden här:

I mitt fall får jag http error 500.19 fel hela tiden. Siten kan börja funka en kort stund för att sedan dyka igen. Detta fel har jag inte upplevt i Binero 1.0 utan det är nu vid migreringen.

Error Summary
HTTP Error 500.19 - Internal Server Error
The requested page cannot be accessed because the related configuration data for the page is invalid.
Detailed Error Information
Module IIS Web Core
Notification Unknown
Handler Not yet determined
Error Code 0x80070005
Config Error Cannot read configuration file due to insufficient permissions
Config File \\?\UNC\atm.binero.net\content\62\152362\domänen.s e\public_html\web.config
Requested URL http://domänen.se.preview.binero.se:80/default.aspx
Physical Path
Logon Method Not yet determined
Logon User Not yet determined
Config Source

-1:
0:
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-23, 18:23 #2
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg



Offtopic:
En annan grej som bör tas upp, jag skriver här på min fritid. All supportkontakt skall givetvis gå via dom officiella kanalerna, men jag är alltid intresserad av allmän feedback och jag gör vad jag kan för att hjälpa andra som sitter lite illa till och behöver akut hjälp.
Blanda inte in hela företaget bara för att jag ensam här inne och svarar.
Du bör välja antingen eller.
Du kan inte vara både "kompis" på forumet och exkludera dig från Binero.
Antingen får du svara för Binero eller låta bli.
Annars blir det ingen reda.
Varken för dig själv eller andra.

Sist jag gjorde ett kritiskt inlägg om problemen fick man ett blixtsnabbt pm.
Det borde absolut undersökas.

Men där försvann sedan intresset snabbt.
Skickade flera exempel men inget svar.

Så antingen eller, tycker du att du kan kontakta en och säga A får man ta B också.
Du behöver inte använda forumet privat för att samla pluspoäng för din arbetsgivare.
Detta är genomskinligt och tydligt.

Gör då istället en profil för Binero, Då kan dina inlägg ses som betydelsefulla och ses ansvarsfullt ut från BIneros sida istället.
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-23, 18:25 #3
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av fretek Visa inlägg
Ang Kjettes två svar: Förstår att Binero inte har tid att lösa supportärenden när prioriteten tycks ligga på att skriver en massa försvarsinlägg.

Skall man behöva vänta 4 dagar på att få hjälp när en site ligger nere? Är det den supporten som Sveriges största (eller näst största) webbhotell erbjuder sina kunder (trots att man skriver att man har öppet 365 dagar per år)?
Det är precis de här "försvarsinläggen" jag menar.
Och samtidigt inte vill bli iblandad för det är "privat fritid".
Gör en profil för BINERO istället.

Är sidan nere bör du inte få vänta ens 4 timmar.....
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-23, 19:01 #4
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Fredrik K Fredrik K är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Förstår inte riktigt vad du menar men om jag svarar här utanför arbetstid och försöker hjälpa är inte det bättre än att vi delegerar ut resurser för att någon annan skall svara?

Men jag fortsätter gärna hänga här som sagt, men ni behöver inte nämna att Binero lägger ner resurser här inne för det görs inte. Jag har helt andra arbetsuppgifter än support men som sagt, hjälper gärna till när jag har tid över på mina fikaraster eller utanför arbetstid.

Rörande ditt ärende hos oss så är du uppe i en migrering, dina sidor som är ute i produktion är väl inte nere?
Jag har inga sidor nere, detta var en QUOTE på freteks synpunkter ovan.

Nu i eftermiddag har jag äntligen fått exemplarisk support av Binero.
Synd bara det skulle ta 14 dagar....

Mvh
Fredrik
Fredrik K är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017