FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Menar du verkligen att det är synd ("tyvärr") att folk kan träffas och tala med varandra obevakade och på så sätt "komma undan" statens övervakning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om de planerar en bomb på ett fullsatt Ullevi eller att mörda en person så, ja, då menar jag att det är synd. Det kommer alltid finnas en del individer i samhället som polisen måste övervaka.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du vet ju inte om de ska planera detta förrän du lyssnar, så det bästa vore att lyssna på alla alltid (för säkerhets skull). Eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
smtpdelen är inget som rör mig speciellt mycket, mest för att jag inte skickar några suspekta mail.
Sen så använder jag icke standardport och ssl för att komma åt min mailserver då de flesta isp:er stoppar port 25. Det gör att loggandet blir rätt meningslöst. Visst, det är inte helt säkert men det har jag inte behov av. Det enda jag vill är att inte loggas och det är en ren principsak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns lösning på detta allt det här rörande SMTP och loggar av mail;
GPG. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-"From:" -"To:" -"Date:" -Avsändarens IP-adress -"Subject:" (denna ska visserligen inte loggas, men den skyddas heller inte av PGP) Senast redigerad av SimonP den 2012-03-25 klockan 23:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
För att sno en känd replik: "Tänkte inte på det"
|
|||