FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är trots allt nybörjare på Linux (förhållandevis i alla fall) och kommer i första taget inte att flytta live-saker utan mest köra lite "trial and error" fast på icke-live lokal basis. Har du några tips på en "backup-usb-lösning for dummies" som jag beskrev innan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har några VPS-er hos GleSYS och fick följande:
OpenVZ GleSYS: (4-core, 4gb ram) 16384+0 records in 16384+0 records out 1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 6.70146 s, 160 MB/s OpenVZ GleSYS: (1-core, 1gb ram) 16384+0 records in 16384+0 records out 1073741824 bytes (1.1 GB) copied, 9.19565 s, 117 MB/s |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant tråd
Säg att man har en några år gammal DualCore burk med 8 Gb RAM som kör Windows Server och SQL Server. alternativt virtualiserat mha VM-ware med 2 virtuella instanser, en för OS och en virtuell instans för SQL Server ? Finns det någon prestandaskillnader ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är (som ni märker) inte världsbäst på virtualisering, men bland de olika IT-arbetsplatser jag varit på så har ett genomgående tema för databas-servrar varit att dom ska vara riktiga burkar och inte virtualiserade. Det anses inte lämpa sig helt enkelt. Varför får ni nog fråga en som är bättre insatt i virtualisering än mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Därför vill man sippa onödiga procentförluster, framförallt i diskaccessen som sagt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |