Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

DatingFactory

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-16, 08:56 #31
jakoobs avatar
jakoob jakoob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2007
Flitig postare
jakoobs avatar

Det här var ju inte bra, vad får ni detta ifrån?
Fejkkonton är ju rent bedrägeri, och blåser företaget sina kunder kan de lika gärna blåsa sina webmasters. =/
jakoob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-16, 09:41 #32
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
Det här var ju inte bra, vad får ni detta ifrån?
Fejkkonton är ju rent bedrägeri, och blåser företaget sina kunder kan de lika gärna blåsa sina webmasters. =/
Du får räkna med både shaving/scrubbing och fejkprofiler var du än går.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-16, 09:58 #33
jakoobs avatar
Flitig postare

Flitig postare
jakoobs avatar

Jo men det finns klart bedragare överallt men det är en j skillnad om företagen gör det med flit... vilket jag inte tror på.
Oläst 2012-03-16, 10:16 #34
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Mycket flitig postare

Citat:
Jo men det finns klart bedragare överallt men det är en j skillnad om företagen gör det med flit... vilket jag inte tror på.
De flesta företagen gör det självklart med flit, ett bra exempel i sammanhanget är Facebook som har fakemedlemmar som gillar sidor som annonseras hos dom.

Om du annonserar en sida och kollar på de personer som gillat din sida så ser du ganska snabbt att dessa personer ofta gillar tusentals sidor. En rolig sak är också att Facebook gjort så att det ska se ut som man har gemensamma vänner med dessa personer. Kollade igår, besökte 5 random personer som gillat min sida via ads och jag hade gemensamma vänner med alla, dessa personer var alltså 50+ från landsbygden.
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-16, 11:13 #35
jakoobs avatar
Flitig postare

Flitig postare
jakoobs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av audemars Visa inlägg
De flesta företagen gör det självklart med flit, ett bra exempel i sammanhanget är Facebook som har fakemedlemmar som gillar sidor som annonseras hos dom.

Om du annonserar en sida och kollar på de personer som gillat din sida så ser du ganska snabbt att dessa personer ofta gillar tusentals sidor. En rolig sak är också att Facebook gjort så att det ska se ut som man har gemensamma vänner med dessa personer. Kollade igår, besökte 5 random personer som gillat min sida via ads och jag hade gemensamma vänner med alla, dessa personer var alltså 50+ från landsbygden.

Nu är du ute och cyklar.... klart det finns många falska konton men det är inte facebook som själva skapar dessa, i facebooks fall är det marknaden över falska konton som är boven av oseriösa seo tjänster.
Oläst 2012-03-16, 11:18 #36
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Jag redovisade siffror för aktiva manuellt godkända konton. Nu börjar det kännas som det är många som pratar som egentligen inte vet något alls om datingfactory haha men spekulera på ni . Datingfactory är ett seriöst storföretag, som inte ens tillåter dubbelkonton och noga skriver i avtal om regler gällande fejk konton. Alla konton verifieras manuellt, men som jag nämnde tidigare kan ju givetvis fejkkonton förekomma precis som det gör på facebook , WN osv och dubletter . Men det betyder inte att företaget bakom stödjer detta.

Det handlar i såfall snarare om giriga affiliates , precis som att klicka på sina egna google annonser , så är det ganska vanligt inom datingaffiliate att webmasters med affilaitekonton försöker uppmana sina användare att uppgradera till vip igenom fejkkonton . Men detta är strängt förbjudet hos DF . står med i avtalet när du registrerar konto på datingfactory.

Tack för att ni återigen kluddar ner denna seriösa tråd om datingfactory där jag tänkte redovisa lite info om programmet, svara på frågor osv. Jätteseriöst när till och med forumets moderator kommer med "fakta" om hur det går till fast han inte vet ett smack om detta... "ja visst är det gott om fejkonton i dessa siffror" Vad är det ni inte hajar, ni som säger det är gott om fejkprofiler idessa siffror? siffrorna jag redovisade var aktiva profiler, manuellt verifierade och godkända. Med aktiva menas profiler som loggar in används - handlas vip o guldtjänster på osv.

Senast redigerad av Marcus den 2012-03-28 klockan 23:08 Anledning: egenreklam
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-16, 11:34 #37
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

I avtalet för webmasters som skapar affiliate konton står detta :

9,2. Partner kan inte skapa falska profiler inom sin webbplats. Falska profiler inkluderar, men är inte begränsade till profiler som innehåller bilder och / eller information som inte hänför sig till den person som skapade profilen och profiler som skapas för marknadsföring, dvs kontakt med webbplatsens medlemmar med ett meddelande att generera en uppgradering .

Förstår ni att på de flesta datingsiter, där det förekommer fejkprofiler, är det inte själva företaget bakom datingsidan som står för dessa, utan oseriösa affiliates som riskerar att få sina konton avstängda. skulle nu några av er se fejkprofiler på datingfactory.se anmäl det så blir de avstängda.

Men än en gång : Fejk konton förekommer överallt där det finns folk, till och med WN - facebook - myspace osv osv där det finns folk, finns spammare och fejkkonton är ett sätt att nå ut till mycket folk med sina erbjudanden om inte bara vip utan allt möjligt skit. Men nästa gång ni vill smutskasta nåt kan ni väl fråga mig hur det går till på datingfactory istället för att skriva "hur det är" utan att riktigt veta? Tack

Senast redigerad av knullis den 2012-03-16 klockan 11:38
Oläst 2012-03-16, 11:54 #38
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Nu är du ute och cyklar.... klart det finns många falska konton men det är inte facebook som själva skapar dessa, i facebooks fall är det marknaden över falska konton som är boven av oseriösa seo tjänster.

Jag pratar om likes jag betalar facebook för och enkelt kan kolla upp.
Oläst 2012-03-16, 11:56 #39
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Jag redovisade siffror för aktiva manuellt godkända konton. Nu börjar det kännas som det är många som pratar som egentligen inte vet något alls om datingfactory haha men spekulera på ni . Datingfactory är ett seriöst storföretag, som inte ens tillåter dubbelkonton och noga skriver i avtal om regler gällande fejk konton. Alla konton verifieras manuellt, men som jag nämnde tidigare kan ju givetvis fejkkonton förekomma precis som det gör på facebook , WN osv och dubletter . Men det betyder inte att företaget bakom stödjer detta.

Det handlar i såfall snarare om giriga affiliates , precis som att klicka på sina egna google annonser , så är det ganska vanligt inom datingaffiliate att webmasters med affilaitekonton försöker uppmana sina användare att uppgradera till vip igenom fejkkonton . Men detta är strängt förbjudet hos DF . står med i avtalet när du registrerar konto på datingfactory.

Tack för att ni återigen kluddar ner denna seriösa tråd om datingfactory.se där jag tänkte redovisa lite info om programmet, svara på frågor osv. Jätteseriöst när till och med forumets moderator kommer med "fakta" om hur det går till fast han inte vet ett smack om detta... "ja visst är det gott om fejkonton i dessa siffror" Vad är det ni inte hajar, ni som säger det är gott om fejkprofiler idessa siffror? siffrorna jag redovisade var aktiva profiler, manuellt verifierade och godkända. Med aktiva menas profiler som loggar in används - handlas vip o guldtjänster på osv.
Det vi talar om är inte att folk skapar fake profiler, vi pratar om att företaget själva har en stor del egna medlemmar för att locka folk. Det är själva affärsidéen.
Oläst 2012-03-16, 12:04 #40
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Audemars ? och detta vet du? känner du också grundarna av datingfactory?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017