Tack för ditt svar.
Citat:
Du kan däremot få problem om du använder varumärket direkt i din marknadsföring.
|
Enligt person som kontaktat mig är det olagligt att använda ett varumärke i kommersiellt syfte när det gynnar konkurrent som säljer i princip samma sak förutom att det är av annat märke.
Citat:
Att t.ex. recensera skjortor och ha annonser för iPhone är givetvis också okej, liksom att recensera iPhone och ha annonser för Samsungs Androidtelefoner...
|
Menar du även att det är okej om jag har en sida som enbart handlar om Ernesto Moretta skjortor, dvs min hemsida handlar enbart om Moretta och sedan annonserar iPhones? För skjortor som ord förstår jag är okej marknadsföra sig igenom eftersom det inte är ett varumärke. Enligt lagen (baserat på det jag nämner ovan) borde det inte vara okej att annonsera åt Samsung om jag baserar hela min sida runt iPhones. Visserligen är Apple så pass så stora att dom aldrig kommer bry sig troligtvis. Kan förstått det han sa fel förstås och det är därför jag försöker skaffa lite mer info. Tack.