FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bra, nu vet jag att jag aldrig någonsin ska bli kund hos Egenreklam.se.
mod_security trodde jag dött runt 1998. Ungefär i samma veva som safe_mode slutade användas dvs. Typexempel av varför; Danielos hade säkerhetshål och rättighetsproblem i sitt system senast jag kollade ÄNDÅ - trots att han använder mod_sec ![]() EDIT: För att vara lite ontopic med; Det kan ha varit ett simpelt säkerhetshål i WP eller något plugin till WP som ledde till att sajterna hackades (iom att dom låg under samma konto). Mod_sec hjälper föga om plugin:et innehåller säkerhetshål som medför att en inloggad användare (ej administratör) t.ex. kan ändra källkod för plugin/tema/dylikt - sk. privilege escalation. Senast redigerad av Jine den 2012-02-28 klockan 14:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det var ju länge sedan och ett misstag under rätt kort tid och i samband med att vi gick över till infiniband och gällde endast privatkonton. Vi kör ju inte ens safe mode på alla nya konton sedan länge. Men varför dra upp ett fel som är åtgärdat för så här länge sedan? Och varför börjar du tjata om egenreklam bara för att jag tycker att modsecurity är effektivt?
Senast redigerad av Danielos den 2012-02-29 klockan 00:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Dock hjälper det mot hål och brister i php-script och programvara mot attacker utifrån, vilket det med största sannolikhet handlar om i det här fallet. Citat:
![]() Senast redigerad av gusti den 2012-02-29 klockan 12:59 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|