FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag bor med på Malta, Gzira/Sliema. Fast är en 4:a typ 50 meter från The Strand.
Så bra läge, ligger på runt 750-1200 per månad beroende hur mycket ström du drar. Jag har ju 3 st AC som kan dra en hel del om man kör dom mycket. Vill du bo billigt och inte "centralt" så kan du hitta för runt 300-400 utan problem alla fall. Internet fick jag installerat dagen efter, telefoni kör jag via mitt egna bolag. Melita IP-telefoni här nere kostar över det dubbla än vad vi själva betalar för telefoniterminering i Malta. Man kan leva billigt här nere, precis som du kan göra i Sverige. Jag slösar väl runt 15-25EUR per dag bara i fika och småköp, så jag lever väl inte så billigt. Själv har man satt en budget på runt 3000EUR som max att leva och slösa på ej fasta kostnader per månad. Men tror du kan klara dig på 1000-1500 med lägenhet och övriga kostnader varje månad om man inte slösar och handlar på rätt ställen. Sedan finns det ju personer som delar lägenhet med för få det billigare. Vill man handla billigt ska man göra det i dom större supermarket eller små handlarna som inte ligger precis centralt. Lidl finns ju till och med här nere, har aldrig varit där så vet inte hur det är men fått reklam från dom bland annat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
När vi nu pratar priser, är det euro ni anger allt i?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ptja, vad vet jag - aldrig varit på Malta. Kan dock få en lägenhet för 400 pix i Bosnien
![]() Så mitt sund förnuft är det inget fel på Patrik. Senast redigerad av jayzee den 2012-02-23 klockan 12:56 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|