FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Skillnaden mot Feedback Army är rätt uppenbar kan jag tycka, men däremot är tjänsten väldigt lik usertesting.com. Den stora skillnaden är dock att vi är en svensk tjänst med svenska användare medans de har engelsktalande användare. Återigen vill jag påpeka att jag tycker att GhostRec verkar vara en bra tjänst, men jag tycker inte att man ska jämföra den med vår. Usertesting.com däremot är samma typ av tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Feedback army är en form av marknadsundersökning.
Tweaky är användbarhetsundersökning. Vid en första anblick är tjänsterna relativt lika. Sett till resultat är de vitt skilda. Tweaky och GhostRec har har likheter men även här skiljer sig slutresultatet. Med GhostRec får du musrörelsen. Med Tweaky sitter testpersoner och pratar högt då de genomför uppgifter som du är intresserad av att se dem genomföra, eller misslyckas med. Djupet i ett riktigt användartest är den stora skillnaden. Det finns sannolikt tillämpningar där GhostRec är den bästa lösningen, precis som för feedback army och Tweaky. Jag tror det viktigaste är att börja jobba med usability och hitta verktyg/metoder som lämpar sig bäst för just ditt företags mål och budget. Det är en av de fyra informationskällorna i webboptimering och en god förutsättning för att lyckas på nätet är att jobba med alla, inte bara statistik. ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|