FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Banned
|
Om siten/hostingen går snabbt och ligger på ett bra IP. Så kommer du få bättre resultat på Google.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns inget som heter bra IP. Huvudsaken är att det går snabbt.
Jag hostar Magento själv på en burk med ISPConfig 3 tillsammans med andra mindre sajter, fungerar jävligt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
En sidas hastighet är viktigt i SEO syfte ,period. Att hitta en bra hosting till magento och i synnerhet här i sverige är ett helvete, när jag forskade lite i detta så var det många som rekomenderade mig binero... en lång historia kort jag köpte hotell på binero, efter många om och men köpte jag till extra ram minne till HELA servern, det hjälpte inte heller. En annan nackdel med binero är att man enbart kan köpa en domän i ett år, vilket även det är negativt inom SEO...
...så jag bytte till ett amerikanskt hotell som jag är VÄLDIGT nöjd med de heter simplehelix.com vissa är lite skeptiska till att ligga på amerikanska servrar med tanke på SEO men här gäller det att kompromissa perosnligen ligger jag i top3 för mina 3främsta sökord (detta i google.se ligger etta i google.com) och är väldigt nöjd med hostingen och hastigheten för magento. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Vad jag förstod se så kan du vid första köpet endast köpa domänet i ett år. Loggar du in så kan du via kontrollpanelen förlänga domänet som ovan nämnt i upp till 10 år. (: Jag förstår dock inte varför det skulle vara dåligt för din sökmotoroptimering ifall du enbart förlänger din domän med ett år i taget? Kan du vänligen utveckla detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du vänligen förklara hur man kan förlänga domänen 10år framåt hos binero? jag mailade supporten och svaret jag fick var att man enbart kan förlänga ett år i taget.
En domäns livslängd värderas av G, de senaste åren har det dykt upp en massa "tillfälliga" webplatser som använder sig utav adsense och andra affiliate nätverk för att tjäna pengar. För att inte G skall skräpas ner så har G vidtagit en rad olika åtgärder en utav dessa är att titta på domänens livslängd, nu vet jag inte hur mycket detta prioriteras av G men det är en utav en rad olika SEO faktorer för att ranka högt, som sagt jag rankar i top3 för mina tuffaste sökord och då har jag bara 1år på domänen men jag skulle få ett mycket högre DA(=domain authority) värde om jag hade en längre livsläng på domänen och DA är en faktor inom SEO. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
![]() (Bilden kommer att tas bort framöver) Ifall du har Binero 2.0 så är jag inte säker på hur man gör och ifall detta är möjligt. Jag tvivlar på att de har försämrat möjligheterna i det nya systemet. Om inget annat bör supporten manuellt kunna (?) göra detta åt dig. Vad du än har fått för svar från supporten på Binero så verkar det som att de har fel. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för det! jag har binero 2.0 men ska ta och ringa de imorgon, det verkar ju helgalet att man på b1.0 kan förlänga med 10år men inte på 2.0
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan hjälpa till att sätta upp hosting av mangento på en VPS.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|