Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Relationsbygge

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-19, 14:30 #1
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jag driver ingen butik på nätet, men en sak som jag kom å tänka på när jag läste din tråd var att, om man vid beställningstillfället, innan kunden har bekräftat köpet, får möjlighet att gilla sidan, och i och med det få fraktfritt i 24 timmar.

Kanske inte någon långsiktig relation till kunden, men man får spridning av sidan lättare, än om du bara har en gilla-knapp på sidan.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-19, 15:48 #2
livsnjutares avatar
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
livsnjutares avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign Visa inlägg
Jag driver ingen butik på nätet, men en sak som jag kom å tänka på när jag läste din tråd var att, om man vid beställningstillfället, innan kunden har bekräftat köpet, får möjlighet att gilla sidan, och i och med det få fraktfritt i 24 timmar.
Tack för inlägget! Detta är en jättebra tanke och den har jag arbetat med tidigare. Dessvärre har jag inte hittat någon smidig (!) lösning till Magento som i kassan automatiskt ger kunden fraktfritt när de gillar oss på Facebook eller ifall de delar sitt köp på sin profil.

Det finns färdiga moduler för detta ändamål, dock är inte processen som kunden behöver gå igenom smidig. Risken, med ännu fler externa steg i kassan, är att något går fel och att kunden helt struntar i att genomföra köpet. En del e-handlare har märkt att deras konverterng har sjunkit när de började erbjuda fler möjligheter och ha releterade produkter i kassan.

Ifall någon har en smidig lösning på detta så skulle jag mer än uppskatta att få höra hur ni har gjort, för det är en helt klart intressant metod som kan öka konverteringen ifall man gör det enkelt!

När man väl har kunden på sin Facebook-sida kan man bygga vidare förtroende med diverse kampanjer, erbjudanden, recensioner etc.
livsnjutare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ehandel, konvertering, kundvård, marknadsföring


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017