FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är inte säker på att det heter pnorering så beskriver vad jag menar..
Jag testar på en Ipad, är inne i safari och har igång en sida. När jag är längst upp på sidan och försöker dra den mer neråt så kan jag göra det, och då blir det typ grå bakgrund. Samma sak om jag drar sidan uppåt (dock ej åt sidorna). Jag tror mitt problem handlar om detta så då är frågan om det går att stänga av denna effekt för samtliga som går in på sidan? Vad jag vill få ut är touchmove som jag tror försvinner pga att webbläsaren snor det. men jag har kanske fel där, isåfall, vad är lösningen på mitt problem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
pinch och punch du menar?
denna brukar man använda: <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1"> källa: https://developer.mozilla.org/en/Mob...wport_meta_tag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men hur låser de själva ritytan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det du vill göra åstadkomma är inte möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej, jag och även andra program använder Canvas element men får inte samma önskad effekt. Det jag vill göra är ju likt exempelsidan så det jag vill åstadkomma är fullt möjligt, men jag formulerade mig kanske dumt i första inlägget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
$(document).on('touchmove', function(e) { e.preventDefault(); }, false); Senast redigerad av Adestro den 2012-02-19 klockan 12:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||