Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Programmerare / Delägare till internationell affärside.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-04, 04:36 #1
webevo webevo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
webevo webevo är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
Hej, med tanke på hur säker du låter över din idé och att du lågt räknat kommer fram till att företaget kommer vara värt tiotals miljoner inom några få år så tycker jag nog att du skall se till att låna ihop 150-200,000, låta en byrå göra ett professionellt jobb och sedan vara ägare till allt. Låter som en bättre idé än att ge bort halva företaget till någon för att du inte har pengar i fickan just nu. Det faktum att du inte gör detta får mig att tvivla på din idé.

Kommentar på detta?

Senast redigerad av webevo den 2012-01-04 klockan 04:38
webevo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 11:12 #2
axelab axelab är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
axelab axelab är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av webevo Visa inlägg
Hej, med tanke på hur säker du låter över din idé och att du lågt räknat kommer fram till att företaget kommer vara värt tiotals miljoner inom några få år så tycker jag nog att du skall se till att låna ihop 150-200,000, låta en byrå göra ett professionellt jobb och sedan vara ägare till allt. Låter som en bättre idé än att ge bort halva företaget till någon för att du inte har pengar i fickan just nu. Det faktum att du inte gör detta får mig att tvivla på din idé.

Kommentar på detta?
Antar att du menar en kommentar från trådskaparen, men jag gör ett inlägg ändå.
Att låna pengar för att starta ett företag är aldrig en bra idé om du inte har stor erfarenhet av företagande.

Helt rätt av honom att söka samarbetspartner på denna sajt istället.
axelab är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 16:26 #3
D_Ericsson D_Ericsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
D_Ericsson D_Ericsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av webevo Visa inlägg

Kommentar på detta?
Min kommentar på det är att det finns för och nackdelar med allt.
Det finns bara en nackdel med att ta in en samarbetspartner och det är att jag behåller en mindre andel själv. Fördelarna är många men främst avgörande i mitt fall är att jag tror man gör ett bättre jobb om man själv tjänar pengar om man lyckas. Anlitar jag en firma så gör de exakt det jobbet vi kommit överens om, och inte mer. Som jag sagt innan så är webbsidan hela produkten och helt avgörande om man lyckas eller inte.

Att företaget skulle vara värt tiotals miljoner om några år? Ja möjligt, om vi lyckas riktigt bra. Potentialen finns, men först måste jag hitta rätt programmerare.
D_Ericsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017