Citat:
Ursprungligen postat av aDonis
Ok vi säger att det tar 30 min att sälja något, för mig tar det betydligt längre då jag är mer noggrann/långsammare. 30 min vs 10 min att posta ett paket och fylla i något papper. Nu tar jag dock inte hänsyn till att man ska behöva maila mobilpengar.se flera gånger och vara upprörd över deras inkompetens inom företagande innan man får sina pengar, vilket folk verkar ha behövt göra.
Om jag kan tycka att de extra 20 minuterna är jobbiga och hellre slipper det så finns ju en affärsidé iaf, även om genomförandet verkar vara undermåligt.
|
Att få ut ~1000 kr extra för 20 minuters arbete tror jag nog de allra flesta är villiga att lägga. Hur bra timlön har du egentligen?
Om man inte är nöjd med värderingen(vilket jag gissar att chansen är ganska stor för) så måste man betala 300kr för att få tillbaka telefonen. Vill man verkligen ta den risken?
Det borde vara mycket mer tydligt om vad som gäller. Riktigt kasst att allt sånt här endast står inbakat i en lång villkorstext som många garanterat inte läser.
Tror ni verkligen att de säljer telefonerna till fattigare länder? Betar de verkligen så mycket för en telefon i såna länder? De lär väl göra ett påslag på minst 50% och då är det ju inte så billigt längre. Det står ju heller inget om att de säljer till behövande eller likande. Är inte det något som man verkligen borde skylta med i så fall? Känns knappast som någon välgörenhetsgrej i alla fall.
I övrigt tycker jag det är en smart idé. Bra för miljön samtidigt som man kan hjälpa andra i fattigare länder att få tag i telefoner till ett bra pris.