Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur bra är manufrog?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-19, 21:30 #21
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Kan bara instämma i hyllningskören. Du får mycket för pengarna. Har bara en sida där men har aldrig upplevt driftstörningar.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-19, 23:43 #22
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
Medlem

Vad finns det för anledning att ta en eller sju personers omdöme på allvar?
Köp tjänsten och skapa dig en egen uppfattning istället föt att lita på one-hit-wonders som har en fömåga att dyka upp i tid och o-tid på kommersiella forum som detta.
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-20, 21:50 #23
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg
Köp tjänsten och skapa dig en egen uppfattning istället föt att lita på one-hit-wonders som har en fömåga att dyka upp i tid och o-tid på kommersiella forum som detta.
Vad finns det för anledning att inte ta sju personers positiva omdömen på allvar när jag dessutom som jag skrivit i tråden köpt ett konto hos dem nu och är jättenöjd?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-22, 23:28 #24
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu Visa inlägg

Märklig kommentar.
Snarare tvärt om, ett forum är väl till för att ställa frågor och få ta del av andras kunskaper, råd & värderingar?

Vad gör DU själv annars på detta forum ??
Ditt "svar" ovan är för övrigt helt meningslöst, tillför ingen som helst värde i denna fråga.

Det är kanske därför vissa - som t.ex. jag - bara dyker upp på forumet sporadisk,
dvs. vi yttrar oss bara när vi tycker att vi har något värdefullt att tillföra.
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 02:50 #25
mrdelta mrdelta är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2011
Nykomling

Kan bara instämma i hyllningarna kring manufrog. Extremt billigt och prisvärt, väldigt snabba och hjälpsamma på supporten. Har själv flera konton där. Men man ska vara medveten om att servrarna ligger i USA som sagt, vill man ha i UK så kostar det mer.

Vill även passa på att tipsa om zyma.com, ännu billigare än manufrogs billigaste paket, dessutom ligger servrarna i UK. 4,95 GBP/år är det absolut värt. Har bra erfarenhet av det lilla som jag har haft att göra med supporten. Verkligen ett bra alternativ i sammanhanget skulle jag säga, mycket snabbare tider än till de amerikanska servrarna! Om någon här är intresserad av att skapa konto där så säg gärna till så att jag kan skicka ett referral-mail
mrdelta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 10:09 #26
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av mrdelta Visa inlägg
Kan bara instämma i hyllningarna kring manufrog. Extremt billigt och prisvärt, väldigt snabba och hjälpsamma på supporten. Har själv flera konton där. Men man ska vara medveten om att servrarna ligger i USA som sagt, vill man ha i UK så kostar det mer.

Vill även passa på att tipsa om zyma.com, ännu billigare än manufrogs billigaste paket, dessutom ligger servrarna i UK. 4,95 GBP/år är det absolut värt. Har bra erfarenhet av det lilla som jag har haft att göra med supporten. Verkligen ett bra alternativ i sammanhanget skulle jag säga, mycket snabbare tider än till de amerikanska servrarna! Om någon här är intresserad av att skapa konto där så säg gärna till så att jag kan skicka ett referral-mail
Hur länga har du använt dig av zyma?
Har läst både negativa & positiva kommentarer om dem, kan man verkligen hålla en bra support till det låga priset?

Uppdatera oss gärna när du har använt dem ett tag. Tack

http://hosting-reviews-exposed.com/u...ting/zyma.html
http://www.hostingsthatsuck.com/zyma-does-not-suck/

/ G

Senast redigerad av SajtXL den 2011-12-23 klockan 10:20
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 15:46 #27
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av SajtXL Visa inlägg
Hur länga har du använt dig av zyma?
Har läst både negativa & positiva kommentarer om dem, kan man verkligen hålla en bra support till det låga priset?

Uppdatera oss gärna när du har använt dem ett tag. Tack

http://hosting-reviews-exposed.com/u...ting/zyma.html
http://www.hostingsthatsuck.com/zyma-does-not-suck/

/ G
Jag har använd dem ett par månader. Nu är det iofs till en domän och sida som inte gått live ännu utan ett projekt som är under arbete. Men det var smärtfritt att registrera sig, betala och få kontot uppsatt. Domänen ligger hos crystone, så jag har bara hotellet genom zyma, kan inte uttala mig om domänregistreringen.

Supporten svarade även snabbt samma dag på de frågor jag hade, hittade inte alla uppgifter till FTPn först, de låg på ett annat ställe i cpanel än vad jag var van vid. Följdfrågor svarades på med vändande mail så fick svar utan dröjsmål på dom.

Sen att det verkar lite orimligt att de marknadsför det som obegränsad plats och bandvidd är ju en annan sak, men för 60 kr per år är det oslagbart som jag ser det då manufrogs billigaste kostar 100kr och man får samma prestanda eller bättre på zyma. Det är väl supporten som kan vara skillnaden för de pengarna, men jag har som sagt bara positivt att säga om den hittills.
mrdelta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 16:49 #28
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag använder Manufrog till några satellitsidor och det har alltid fungerat mycket bra. Jag har dock ganska låga krav och förväntningar. Så det kanske finns brister som jag inte känner till. För mitt behov så fungerar det dock utmärkt. Jag har många webbsidor fördelade på många webbhotell. Och när något krånglar så är det av någon anledning alltid de stora eller dyra som har ställt till det, med de små och billiga bara tuffar på.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 16:52 #29
PhryxuZs avatar
PhryxuZ PhryxuZ är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2011
PhryxuZ PhryxuZ är inte uppkopplad
Nykomling
PhryxuZs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Jag har också använt Zyma ett tag nu, där jag har både hosting och domän. Det enda problem jag märkt av är att alla bilder på min sida försvann, efter ett mail till supporten var det dock löst väldigt snabbt. Deras Live Chat är också väldigt kunniga och bra, de få gånger jag testat den.

Sidan laddar väldigt snabbt och priset kan man ju absolut inte klaga på, helt klart ett grymt alternativ till Manufrog om man frågar mig.
PhryxuZ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-23, 17:08 #30
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av SajtXL Visa inlägg
Märklig kommentar.
Snarare tvärt om, ett forum är väl till för att ställa frågor och få ta del av andras kunskaper, råd & värderingar?

Vad gör DU själv annars på detta forum ??
Ditt "svar" ovan är för övrigt helt meningslöst, tillför ingen som helst värde i denna fråga.

Det är kanske därför vissa - som t.ex. jag - bara dyker upp på forumet sporadisk,
dvs. vi yttrar oss bara när vi tycker att vi har något värdefullt att tillföra.
Detta inlägget av Gustav tycker jag motsvarar det jag tänkte på.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Jag använder Manufrog till några satellitsidor och det har alltid fungerat mycket bra. Jag har dock ganska låga krav och förväntningar. Så det kanske finns brister som jag inte känner till. För mitt behov så fungerar det dock utmärkt..
Folk skriver inte om sina behov.
Hur skall dom kunna skapa en uppfattning om något som någon annan använder och tycker är bra, för deras behov. Hur långt är ett snöre?

Men visst, "tipsa om bra webhotell" -trådar är oftast inget jag läser och tillför som du säger inget värde i dom heller.
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017