Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Besökar antalet har ökat med 1500+ unika besökare per dag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-13, 12:16 #1
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Bear Bear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Har du nått forum på sajten? Det finns folk och bottar som bara sitter och letar reda på nya omodererade forum som de kan spamma i. Märkte det när ja la ett forum under en sajt. Helt plötsligt hade jag ibland en besöksökning på +100% (50st) från Holland som lämnafe en massa spamlänkar i forumet. Löste det med några frågor på svenska, och inte bara captcha för att skriva i forumet...
Bear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 12:27 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Eftersom det är just Ryssland så skulle jag gissa på spambotar. Jag har ett svenskt forum och innan jag införde kontrollfrågor på svenska för registrering, så var 99 av 100 nyregistrerade "medlemmar" från Ryssland.

Ett annat alternativ kan vara att du har någonting som gör sig väldigt roligt på just ryska. Bilföljare av av modellen Fitta undrar säkert varför de har så många svenska besökare

Ett tredje alternativ kan så klart vara att din sida/tjänst blivit populär i just Ryssland.

Vad gör de ryska besökarna på din sida?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-15, 00:56 #3
deltaco12s avatar
deltaco12 deltaco12 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2010
deltaco12 deltaco12 är inte uppkopplad
Medlem
deltaco12s avatar

Reg.datum: Aug 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Eftersom det är just Ryssland så skulle jag gissa på spambotar. Jag har ett svenskt forum och innan jag införde kontrollfrågor på svenska för registrering, så var 99 av 100 nyregistrerade "medlemmar" från Ryssland.

Ett annat alternativ kan vara att du har någonting som gör sig väldigt roligt på just ryska. Bilföljare av av modellen Fitta undrar säkert varför de har så många svenska besökare

Ett tredje alternativ kan så klart vara att din sida/tjänst blivit populär i just Ryssland.

Vad gör de ryska besökarna på din sida?
Jag har inget forum på sidan. utan det är en stel sida som handlar om Adsense.

Och om det va botar som tryckte på mina annonser så hade väl google tagit bort dom klicken?

Och har dom senaste 2 dagarna haft över 4000 unika besökare per dag.

Och jag har kollat med google verktyget om det är nån länk som drar alla besökarna men hittar inget där.

Självklart klagar jag inte på att tjärna pengar utan undrar mer vad jag gjorde "bra" med den här sidan så man kan upprepa detta underbara penga maskin
deltaco12 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017