FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du nått forum på sajten? Det finns folk och bottar som bara sitter och letar reda på nya omodererade forum som de kan spamma i. Märkte det när ja la ett forum under en sajt. Helt plötsligt hade jag ibland en besöksökning på +100% (50st) från Holland som lämnafe en massa spamlänkar i forumet. Löste det med några frågor på svenska, och inte bara captcha för att skriva i forumet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom det är just Ryssland så skulle jag gissa på spambotar. Jag har ett svenskt forum och innan jag införde kontrollfrågor på svenska för registrering, så var 99 av 100 nyregistrerade "medlemmar" från Ryssland.
Ett annat alternativ kan vara att du har någonting som gör sig väldigt roligt på just ryska. Bilföljare av av modellen Fitta undrar säkert varför de har så många svenska besökare ![]() Ett tredje alternativ kan så klart vara att din sida/tjänst blivit populär i just Ryssland. Vad gör de ryska besökarna på din sida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Och om det va botar som tryckte på mina annonser så hade väl google tagit bort dom klicken? Och har dom senaste 2 dagarna haft över 4000 unika besökare per dag. Och jag har kollat med google verktyget om det är nån länk som drar alla besökarna men hittar inget där. Självklart klagar jag inte på att tjärna pengar utan undrar mer vad jag gjorde "bra" med den här sidan så man kan upprepa detta underbara penga maskin ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|