FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan du då förklara för mig hur utländska bolag lyckas hålla inprincip 100% upptime? Jag har vart kund hos en utländsk host i ett par år nu och fortfarande inte upplevt någon som helst driftstörning. Där betalar jag 1 dollar i månaden.
Jag förstår hur du tänker, men ska man se rent generellt på hur priserna ligger på webhotell i sverige så är det runt 1.000 - 3.000 per år för ett någorlunda paket. Genom att höja priset ett par hundra och motivera det med bättre upptime så tror jag dom flesta hade förstått det. Men nu har dom största aktörerna satt sig själva i denna situation genom att nästan rasera marknaden och ta på sig FÖR många kunder. Jag tror dom flesta går till dom stora aktörerna för att känna trygghet, förmodligen är det tvärt om. Du får bättre support / upptid hos en mindre aktör med högre priser. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Att de svenska webbhotellen satt sig i denna sits själva genom att kapa priserna stämmer inte riktigt. De måste anpassa sig efter marknaden, se bara på hur det har gått i hemelektronikbranschen. Det är inget de valt själva, kunderna väljer mer eller mindre åt dem. Naturligtvis finns det fortfarande de som vill betala lite extra för kvalitet och service men den marknaden är begränsad och bara enstaka företag kan välja den vägen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-12-09 klockan 12:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|