FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu tuggar vår sida något fruktansvärt på eftermiddagen - vi kör med Binero!
|
||
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
|||
Nykomling
|
MEN GUD så bra 2.0 är.. fel efter fel efter fel... dessutom tog de bort mina DNS inställningar vid migreringen.. ingen varning alls... TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! BINERO
|
||
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nåväl ska väl sluta klaga.. det är som med JYSK man får vad man betalar för ,-)
|
||
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Medlem
|
Böt till City Network för ett tag sedan från Binero (har dock lite domäner kvar hos Binero). Mitt första intryck av City Network var att dem har en väldigt trevlig support (av det lilla jag har erfarenhet av hittills), enkel och tydlig kontrollpanel där allt fungerar vid första klicket och här verkar man även värdesätta långvariga och trogna kunder.
När man satt i Bineros kontrollpanel så fick man huvudvärk varje gång man skulle ändra en DNS-record... Jag vet att det finns genuint duktiga och trevliga människor på Binero, men något har gått riktigt snett det senaste året. Man stoltserade i våras om att migreringen till 2.0 för gamla kunder äntligen var på gång. Man skickade ut "vykort" om det hela etc. Innan jag böt till City Network nu i höst så hade min flytt fortfarande inte skett. Nu så här i efterhand så förstår jag inte själv varför jag stannade så pass länge som jag gjorde. Jag tycker att det var och är ett enda stort skämt att man som långvarig och trogen kund fick/får betala lika mycket som dem nya kunderna som fick/får mer lagringsutrymme, trafik etc. Nu körde jag aldrig något krävande hos Binero, så jag hade inget behov av detta. Men det är en principsak. Precis som några föregående talare har nämnt så verkar man ha släppt den stora kappsäcken med pengar hos marknadsavdelningen. För man har uppenbarligen tid att sitta och arrangera datorspelsturneringar på Dreamhack än att påbörja/slutföra en migrering som man utlovat i över ett år nu. Mitt personliga råd till de som sitter och velar om flytt: Tveka inte! Byt till ett hotell som fungerar istället. |
|||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi sitter nog ,eller satt nog, i samma situation och som det verkar fortfarande sitter.. hmm Har ju en hel hög med domäner hos Binero och har kämpat och kämpat med pekningar och reggningar av domän. Eller ärttare sagt felpekningar och ej utförda reggningar av domäner.
En snäll själ såg min klagan här på forumet för någon vecka sedan och erbjöd mig ett gratis år hos Citynetwork. JA tack! jag ångrar verkligen inte en enda sekund. Varje domän jag flyttar eller pekar om får mitt stressade inre att andas ut. Tyvärr gick jag med på en migrering (har ju tjatat i årtal nu) och fick då två fantastiska konton skapade till min ära. Jag hade ju ett linuxkonto med typ 20 domäner och ett windowskonto med typ 70 domäner. Nu har jag typ samma men med följden att vissa domäner tittar fram på bägge konton så utan att vara helt säker kan man känna sig manad att ändra inställningar för en specifik domän på två ställen.. alltså logga in på ett, ändra, logga ut och in på det andra. Tyvärr har den annars så fina supporten visat ganska så tråkiga sidor på senare tid. Ärenden besvaras inte... Ärenden lämnas aldrig över vid personal-skiftbyte... Ärenden reproduceras inte och följs upp, utan stängs med kommentaren ...vadå fungerar det inte hos dig!???... Ärenden hanteras av olika peroner som har otroligt skilda kunskapsnivåer, med följden att ärendet haltar och ibland tappas bort. Som sagt... det är mycket snack om hur häftiga tävlingar som avgörs och, andra tillställningar som besöks. Detta är ju naturligt för ett företag som Binero, som måste synas. Jag är imponerad över hur duktiga de ändå är på att sälja sitt koncept. Och visst är deras idé, fin, kunden har alltid rätt och har rätt att ångra sig. MEN det faller så fruktansvärt hårt i backen när man totalt struntar i att lösa problemen som finns. Det kan inte vara så att deras "programmerare" inte kan. Det måste vara så enkelt att det är Herr nummer 1, chefen själv som styr och ställer och inte inser att han borde sätta sig ner med whiskey i näven... andas ut, inse att han nått en bra bit på vägen och ta in de som kan ta företaget vidare. Han verkar då inte klara av det. Det luktar ju enmansstyrt företag lång väg! Det behöver inte var en nackdel, så länge denna man eller kvinna inte är så pass mätt av sin egen framgång att man inte orkar ta den branta backen utan tar genvägen runt om.... Lite synd är det dock att inte de som verkligen INTE har problem med Binero skriver här. Blir lite färgat av all missnöjda typer med undertecknad i spetsen... Vore kul att höra hur bra Binero är, hur bra 2.0 är och hur bra deras system verkligen fungerar... Faktum är ju att Binero rullade på när många andra dog i sviterna av stormen.. tål att tänkas på... Senast redigerad av web2k den 2011-11-30 klockan 00:17 |
||
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sen att man inte dök under stormen är väl inte direkt konstigt då den till störst del drabbade södra Sverige där bl.a. FSdata har sin hall. Binero har sina servrar positionerade i Stockholm såvitt jag vet. Jag brukar inte vara den som gnäller i första taget, men efter 1-1,5 år med lovord om migrering till den nya miljön så var måttet rågat för min del i alla fall. Ända sedan jag blev kund hos Binero 2007/2008 så har det sakta men säkert gått mer och mer utför. Senast redigerad av KryptoniT den 2011-11-30 klockan 13:30 |
|||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
(eller vad jag hört - någon annan) har haft problem i sina hallar? Fiber går ju inte direkt i luften.. Så det handlade nog om strömavbrott för FS-Data i närmaste telestation som gjorde att ingen kunde nå deras nät. |
||
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför är det glapp i åtkomsten till mina sajter i princip varje dag mellan 00.00 - 06.00????
Börjar bli riktigt trött på detta, hade det inte varit för att jag är till viss del lat, så hade jag bytt webbhotell till loopia (som faktiskt fungerar). Men nu har man samlat på sig årtal av innehåll på webbhotellen på Binero. *Suck* |
||
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om någon från Binero följer denna tråd så kan jag tipsa om att ni har en särskrivning på startsidan under "Domänkonto":
Vidare befordring av e-post Vidarebefordring av www |
||
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Nu verkar i alla fall mina problem ha lugnat ner sig lite. Inte haft problem sen i lördags då 5st webbsidor dök och tog Binero 3 dagar att ordna. Ang City Network? Förutom att det fungerar, kan du se några skillnader i prestanda etc och hur är deras kontrollpanel i jämförelse med Bineros? |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|