FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så kör på med IPv6 säger jag! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är rätt onödigt att komma ihåg IP-adresser, särskilt om det innebär att inte alla kan få. Med IPv6 har notationen byggts så att man kan ha så långa eller korta adresser man själv har behov av genom att oanvända okteter kan dras ihop. Det är dock inte här problemet i huvudsak ligger, utan som sagt i ekonomin. Senast redigerad av emilv den 2011-11-22 klockan 19:01 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet inte hur mitt inlägg tolkades som bakåtsträvande men givetvis är jag för IPv6... Det var mest en kul detalj.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
Bredbandsbolaget delade ut IPv6 när jag hade dem och det gör ComHem där jag bor nu. Vissa applikationer spårar dock ur när en request kommer via ipv6 så det finns lite att göra där med. T.ex. så finns det massor med ip-filter som inte kan hantera ipv6.
Sen finns det ipadresser man bör komma ihåg för sin egen skull och det är till dns-er. Utan ipadress till en dns kan livet bli surt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hur många procent av alla IPv4 domäner används till något vettigt?
Med vettigt menar jag något som verkligen används.... Föredrar IPv4! mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det bästa med IPv6 är väl kanske att priserna lär sjunka rejält. Redan idag kostar IPv6-adresser 1kr/mån hos många leverantörer, stor skillnad mot IPv4. Trevligt om man har några servrar och kan negligera den kostnaden helt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Njaäe... Av nån anledning har ja svårt att tänka mej att ISP-hövdingarna inte har koll på detta. Atorbolagen har ju staber med folk som ska analysera marknaden, framtiden, tekniken, världen, det ena med det fjärde. Och som sagt, att de skulle riskera att hamna på efterkälken medvetet tror ja inte riktigt på. Problemet är ju välkänt, å ja tror de har koll på läget. Vill iaf väldigt gärna tro det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
Enda jag skulle sett det då är på shared hosting eller möjlighet OpenVZ plattform det det går hantera smidigt så. Vi har IPv6 men väldigt få kunder som efterfrågar det, vi har några kunder som delat ut IPv6 till. Och då delar vi ut /48 per kund. IPv4 har man aldrig ens tagit betalt för ut till kunder, men blivit med petig på att dela ut IPv4 adresser just för att det börjar ta på dom. Ripe RIR IPv4 space tror jag tar slut om 6-9 månader, sista månaderna har dom rensat upp och tagit tillbaka många oanvända nät. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|