Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-21, 22:02 #41
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
pulzion pulzion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 156
Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Nej jag hade Binero i ca 3 veckor innan jag sa upp det. Glad att jag gjorde det, polarn som inte gjorde det är bra trött

Btw deras support är rolig. Skickar man två frågor i ett mejl då blir det kortslutning och man får endast svar på den ena frågan. Dessutom är supporten inte ett dugg tekniska då man ofta kan få riktigt pantade svar.
Haha! Skönt att jag inte är ensam om det . Man får ta en fråga per mail..

Jag har hotell hos ett par olika företag och det som funkat bäst hittills och verkar ha kunnig support är Surftown.. Snabba svar och dom svarar på flera frågor i samma mail. Snabba svarstider och mycket datamängd/plats för priset.
pulzion är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-22, 02:02 #42
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
dum fråga kanske? Varför dreamhost "och" cn.... varför valde du som du gjorde...
Valde dreamhost då flertalet kompisar tipsade om dessa, och de har nyttjat deras tjänster i flera år. De hade absolut inga klagomål. Dessutom körde dreamhost någon kampanj vilket gav mig 1 år hosting + domän för cirka $9 USD (detta samtidigt som jag sneglade på ny host )

Citynetwork valde jag för samtliga .SE-domäner, då de har en kontrollpanel som är lättnavigerad och känns "lätt" för webbläsaren. Dessutom verkar de också vara de som hakar på alla kampanjer gentemot Binero, Lopia osv.
blomkruka är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-22, 03:54 #43
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Roosweb Visa inlägg
Jag måste även jag efter att under en lång period följt dessa trådar om Binero flika in med mina egna erfarenheter av dem. Till att börja med måste jag klargöra att jag inte är något annat än en hobbyutecklare eller vad man ska kalla det. Men har i alla fall 3 WP bloggar (2 med forum) och 3 andra webbplatser placerade vid Binero sedan lite mera än ett år tillbaka. De ligger alltså i den nya hostingmiljön 2,0 med nya kontrollpanelen och hela köret.

Några år bakåt i tiden hade jag flertalet domäner vid Binero, men tack vare deras buggiga kontrollpanel i 1,0 bytte jag till ett danskt större webbhotell ett tag istället som kunde i mitt tycke erbjuda en bättre och stabilare kontrollpanel. Efter ett år eller två började jag leta efter ett nytt webbhotell igen av olika anledningar och snubblade då över Binero ännu en gång. Med tidigare erfarenhet av deras kontrollpanel kändes det inte som det givna valet- men i samband med en kampanj samt lanseringen av 2,0 valde jag att bli kund vid dem igen och har som tidigare nämnt vart det i litet över ett år nu.

Jag måste säga att jag under det året har haft minst problem och strul av alla webbhotell jag tidigare testat (både billigare och dyrare sådana). Jag ska inte sticka under stolen med att kontrollpanelen när 2,0 var helt nytt ibland buggade ur och hade sina brister. Men det var mest småsaker som snabbt fixades till, nu tycker jag att det rullar på klockrent. Även supporten har vart riktigt bra, alltid fått snabba svar om det vart något jag undrat över- dessutom uttömmande och trevliga svar.

Genomgående har jag haft en bra upplevelse av "nya" Binero och kommer gladeligen stanna kvar vid dem även framöver.

Jag hoppas verkligen att alla ni som råkat ut för en massa problem och strul ändå är en minoritet och att ni blir prioriterade när det gäller flytt till 2,0 och annan support. Många av er verkar ha vart kund vid Binero länge (vissa sedan Alebog tom), självfallet bör då även fokus ligga på er. Hoppas det löser sig för er och att även Binero får alla hjul i rullning. Som sagt, jag är ju inget annat än en hobbykodare men även det perspektivet kan kanske vara intressant i diskussionen.
Bra inlägg, alltid skönt med en annan syn på saken. Kul att höra att det gått bra för dig. Och visst har man varit med sedan Aleborg Solutions ;-)...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-22, 03:57 #44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av blomkruka Visa inlägg
Valde dreamhost då flertalet kompisar tipsade om dessa, och de har nyttjat deras tjänster i flera år. De hade absolut inga klagomål. Dessutom körde dreamhost någon kampanj vilket gav mig 1 år hosting + domän för cirka $9 USD (detta samtidigt som jag sneglade på ny host )

Citynetwork valde jag för samtliga .SE-domäner, då de har en kontrollpanel som är lättnavigerad och känns "lätt" för webbläsaren. Dessutom verkar de också vara de som hakar på alla kampanjer gentemot Binero, Lopia osv.
aha där ser man. Jag är också nyfiken på CN, hittar inget direkt tråkigt om dem heller. Skulle du kunna tänka dig att lägga allt hos CN om du hade tid och ork eller anser du att de inte klarar av det du behöver?
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-22, 08:00 #45
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av pulzion Visa inlägg
Haha! Skönt att jag inte är ensam om det . Man får ta en fråga per mail..

Jag har hotell hos ett par olika företag och det som funkat bäst hittills och verkar ha kunnig support är Surftown.. Snabba svar och dom svarar på flera frågor i samma mail. Snabba svarstider och mycket datamängd/plats för priset.
Pfft, sist jag kontaktade Surftowns support var det om huruvida de hade stöd för SSL/TLS för FTP. De hänvisade mig till att kontakta de via twitter istället...
crazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-22, 08:24 #46
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av crazzy Visa inlägg
Pfft, sist jag kontaktade Surftowns support var det om huruvida de hade stöd för SSL/TLS för FTP. De hänvisade mig till att kontakta de via twitter istället...
Haha, det måste vara det roligaste supportsvaret på bra länge Förmodar att det var en strategi att försöka få gynnsam aktivitet i Twitter-flödet. En väldigt dålig idé oavsett.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-24, 02:06 #47
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
hmm kusligt att höra från någon som är "tekniskt" ansvarig över ens migrering ;-)

Har fått typ en miljon temp sökvägar att kolla och självklart så kan ju inte allt fungera. Inget konstigt med det egentligen men svaren från supporten är lite ... hmm

Binero >>
"Den verkar använda serverside includes (shtml) och det finns endast stöd för på windowssidan i dagsläget och om SSI används måste webbplatsen bytas till en windowsbaserad."

Binero nästa mail >>

Angående SSI så var det mitt fel - jag glömde helt bort att vi klivit över på Apache numer (där fungerar det bra). Tidigare hade vi en Litespeedversion som inte stödjer SSI. Det som fattades på den siten var att lägga index.shtml som DirectoryIndex i .htaccess (vilket jag gjort nu). Är det något annat som inte fungerar som det ska nu?

Jag >>
Allt fungerar förutom att jag är rädd ;-)
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-24, 09:54 #48
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Jag >>
Allt fungerar förutom att jag är rädd ;-)
Haha! Skönt att det fungerat bra.
emilv är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-24, 16:30 #49
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
blomkruka blomkruka är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 47
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
aha där ser man. Jag är också nyfiken på CN, hittar inget direkt tråkigt om dem heller. Skulle du kunna tänka dig att lägga allt hos CN om du hade tid och ork eller anser du att de inte klarar av det du behöver?
Jag skulle välja CN alla gånger över Binero. Mycket på grund av att de har en alldeles förträfflig support som verkar ha gått kurs på telecoaching eller liknande. Nu har jag lagt allt på Dreamhost, men hade jag inte gjort det så hade nog valet blivit Citynetwork.
blomkruka är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-28, 05:11 #50
smsnetwork smsnetwork är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 90
smsnetwork smsnetwork är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 90
Jag sa upp mitt binero 1.0 abonnemang då det tog för långt tid och köpt mig ett 2.0 system för 120:- för ett helt år i företagsabonnemang.

Det var bra pris byta under deras sommar erbjudanden och man fick ett 2.0 system automatiskt. Hade också strul med e-post adresserna som tusan i 1.0.

Det löste sig när man gick till binero 2.0 och sedan valde man köra på deras SSL anslutning.

Deras vanliga pop, imp är dåliga typ pop.domännamnet.tld

Jag upplever då inga problem alls med binero, men det är nog för man ligger på för bra server
smsnetwork är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017