FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten tanke: om ens sajt ökar i PR pga en google-uppdatering, så betyder det i regel att alla liknande / konkurrerande sajter &så ökar i PR, så den relativa resultatökningen lär bli 0. (förutom i undantagsfall såklart)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nej varför skulle dina konkurrenter öka bara för att din sida ökar? och PR är inte ett samlat begrepp för din domän, utan anger "side värdet" för varje enskild sida, som index, /om/ /kontakta-oss/ /produkter/ etc, varje enskild sida har ett eget pagerank värde
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En lite större tanke. Siffran i en toolbar säger ingenting om placeringar i ett sökresultat. Den säger än mindre om vad din sajt har för PR idag. Det är inte PageRank som har uppdaterats, utan det har gjorts en ny export av ett värde till toolbaren. Det är en fullständigt meningslös och inaktuell siffra som kan vara allt mellan dagar och månader gammal och sajter med PR1 kan hamna före PR7 i sökresultatet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det beror helt och hållet på om de fått fler inlänkar eller inte. Har många länkar försvunnit sjunker istället deras pagerank.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|