FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan skapa ett AJAX call från jQuery. Det är enklast.
Sök på jQuery AJAX |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har googlat runt lite men allt det där är helt nytt för mig. Hittade denna guide, är det enkelt att istället för att posta till echo direkt på sidan posta i mejlet? http://www.devirtuoso.com/2009/07/be...x-with-jquery/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Borde det inte fungera att försöka infoga inputsen i javascriptet på något vis?
Jag tror jag kan vara något på spåret nu..!? Har ändrat till detta i javascriptet: me.emailCheckout = function() { itemsString = ""; for( var current in me.items ){ var item = me.items[current]; itemsString += item.quantity + " st\n" + item.name + "\n Pris: " + item.price + " kr/st \n\n"; } namn += " "; telefon += " "; me.total += "" + " KR" var form = document.createElement("form"); form.style.display = "none"; form.method = "POST"; form.action = "sendjs.php"; form.acceptCharset = "ISO-8859-1"; form.appendChild(me.createHiddenElement("jcitems", itemsString)); form.appendChild(me.createHiddenElement("jctotal", me.total)); form.appendChild(me.createHiddenElement("namn", namn)); form.appendChild(me.createHiddenElement("telefon", telefon)); document.body.appendChild(form); form.submit(); document.body.removeChild(form); } me.customCheckout = function() { return; }; Och formuläret ser ut så här: <form action="sendjs.php" name="form" method="post"> <input placeholder="Namn" type="text" name="namn" value="Namn" id="namn" /></li> <input placeholder="Mobilnummer" type="text" name="telefon" value="Telefon" id="telefon" /></li> <a href="javascript:document.info.submit('sendjs.php' ,{namn:'Namn',telefon:'Telefon'});" class="simpleCart_checkout"> </form> När formuläret väl skickats iväg får jag följande text där jag placerat $_POST['namn'] och $_POST['telefon'] Namn: [object HTMLInputElement] Telefon: [object HTMLInputElement] Varför får jag texten "object HTMLInputElement"? Något måste jag gjort rätt, men samtidigt är det ju väldigt fel!? Någon som kan hjälpa mig? Senast redigerad av JeZZifelt den 2011-11-04 klockan 15:02 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|