Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lean startup - nå lönsamhet snabbare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-02, 00:08 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag tror att ett försök att "strukturera" själva uppstartaprocessen är av godo i det långa loppet, för jag ser ofta att oerfarna entreprenörer gör så många enkla misstag "som ofta stjälper hela lasset". Att göra vetenskap av entreprenörskapet innebär ju inte att man måste tvinga in alla i samma stöpslev, bara att de som vill kan ha färdiga verktyg och processmodeller att luta sig mot när de själva så önskar.

Det är de som har en skakig startup som kan ha nytta av lite mer struktur, det hindrar dock aldrig de kreativa att gå sin egen väg och starta nya IKEA, Apple, eller Microsoft. De entreprenörerna klarar sig ändå.

Jag har kollat på alla investerarprogram på TV som jag kunnat, då olika drakar eller hajar ska investera i startup-bolag, många entesuastiska entreprenörer stupar och får gå tomhänta för att de gjort många små enkla misstag så man viker sig av skratt; Vaddå räkna på sin idé?!?!? Säkert en tredjedel av alla har inte koll på siffrorna. Flera har inte koll på reglerna och en del har ingen aning om marknaden de har tänkt att erövra.

Lite mer struktur skulle hjälpt dessa entreprenörer att nått sitt mål med att få en investering, och de som inte kan få ihop siffrorna borde inte få presentera sin idé i programmet över huvud taget, har de ingen som helst förhandskontroll på vem de släpper fram för kameran?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017