FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar aningen förenklat.
Utan att anstränga mig särskilt mycket rent mentalt så kan jag direkt se en stor brist i resonemanget. "Detta görs kvalitativt genom fysiska möten ute hos kunden eller kvantitativt genom mätningar av kundernas beteende." Detta förutsätter att man har kunder att besöka, vilket är något som startups ofta är långt ifrån att ha. Det är dessutom inte alls säkert att kunderna är villiga att ställa upp på en massa konstiga intervjuer. Detta arbetssät passar säkerligen etablerade företag som Toyota som vill introducera nya bilmodeller, men knappast äkta startups som har brist på mankraft och resurser samt saknar kunder. Att man forskar och hittar modelelr för att förbättra chanserna för startups är jag däremot mycket positiv till. Nu kan ju mina synpunkter kanske mer hänföras till blogginlägget och dess författare än den ursprungliga källan till informationen. Vidare så tar bloggförfattaren upp 2 aspekter på slöseri: - Att producera sånt som kunden inte köper alls - Att producera sånt som kunden inte köper direkt Men det finns även aspekter av: - Att inte ha saker i lager när kunden vill köpa - Att inte bemöta kunden på ett sätt som kunden känner sig bekväm med - Att inte leverera tillräckligt bra kvalitet så kunden blir missnöjd och reklamerar . . . Det finns ett antal aspekter som man måste ta hänsyn till och som jag kallar slöseri, inte bara i den tekniska produktionen utan i hela värdekedjan. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-10-17 klockan 05:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Detta är säkert en självklarhet för många, ett "best practise" som man arbetar efter utan att kanske veta om det. Att ha en nära relation med sina kunder ser jag som direkt avgörande för att lyckas som ny företagare. Många kunder känner sig också smickrade av att någon vill veta mer om hur de arbetar, och de känner även säkert många gånger att deras åsikt räknas och kan påverka slutresultatet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|