FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
bloggplatsen.se verkar ha tagit listan från bloggtoppen som spreds där även mailadresserna finns och sen spammat.
Jag har ingen blogg på bloggplatsen.se men har fått spammail till maildresserna som finns i listan som spreds från bloggtoppen. Dom försöker vara smarta och skriver "Sajten Bloggtoppen.se har blivit hackad och användarnas lösenord sprids nu på nätet! Flera har hört av sig och trott att det är Bloggplatsen som blivit hackad, men det är alltså Bloggtoppen och inte Bloggplatsen, som blivit utsatt för intrång....." Sen ger dom lite tips om lösenord och sen länkar till sin site. Är det här ett smart spammail eller ? Jag hatar spam oavsett och är verkligen folk korkade och tror annat än att det är ett vanligt spammail ? Nu kan man ju räkna med en hel del spam angligen när mindre nogräknade typer kommer att använda dom där mailadresserna i listan från bloggtoppen till spam. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej! Jag kan säga direkt att vi gjorde en tabbe när vi snabbt skulle försöka vara kreativa och skicka ut ett mail till våra användare som är medlem på Bloggtoppen. Vi använde en felaktig JOIN i SQL-satsen, så alla bloggar hos oss som saknar angiven e-postadress matchades felaktigt som användare på Bloggtoppen. Detta märkte vi först nu på morgonen när folk hörde av sig, och det handlar om några tusen adresser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ni har skickat detta obeställda e-postmeddelande (spam) till mig i egenskap av enskild firma. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor enligt http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/ Jag betraktar ert utskick enbart som spam. Ni bryter alltså mot lagen. Hur många är några tusen (som matchades felaktigt)? Tror det är många! Senast redigerad av Timofey den 2011-10-26 klockan 10:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
http://www.polisen.se/Utsatt-for-bro...-via-Internet/
Som kungen säger , land skall med lag byggas. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|