Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bloggtopppen.se och SQL injection - Fin fil med alla users

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-26, 09:13 #1
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar

Reg.datum: Jul 2004
bloggplatsen.se verkar ha tagit listan från bloggtoppen som spreds där även mailadresserna finns och sen spammat.

Jag har ingen blogg på bloggplatsen.se men har fått spammail till maildresserna som finns i listan som spreds från bloggtoppen.

Dom försöker vara smarta och skriver "Sajten Bloggtoppen.se har blivit hackad och användarnas lösenord sprids nu på nätet!
Flera har hört av sig och trott att det är Bloggplatsen som blivit hackad, men det är alltså Bloggtoppen och inte Bloggplatsen, som blivit utsatt för intrång....."

Sen ger dom lite tips om lösenord och sen länkar till sin site.

Är det här ett smart spammail eller ? Jag hatar spam oavsett och är verkligen folk korkade och tror annat än att det är ett vanligt spammail ?

Nu kan man ju räkna med en hel del spam angligen när mindre nogräknade typer kommer att använda dom där mailadresserna i listan från bloggtoppen till spam.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 09:58 #2
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av DistansData Visa inlägg
bloggplatsen.se verkar ha tagit listan från bloggtoppen som spreds där även mailadresserna finns och sen spammat.

Jag har ingen blogg på bloggplatsen.se men har fått spammail till maildresserna som finns i listan som spreds från bloggtoppen.
Hej! Jag kan säga direkt att vi gjorde en tabbe när vi snabbt skulle försöka vara kreativa och skicka ut ett mail till våra användare som är medlem på Bloggtoppen. Vi använde en felaktig JOIN i SQL-satsen, så alla bloggar hos oss som saknar angiven e-postadress matchades felaktigt som användare på Bloggtoppen. Detta märkte vi först nu på morgonen när folk hörde av sig, och det handlar om några tusen adresser.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 10:03 #3
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
Hej! Jag kan säga direkt att vi gjorde en tabbe när vi snabbt skulle försöka vara kreativa och skicka ut ett mail till våra användare som är medlem på Bloggtoppen. Vi använde en felaktig JOIN i SQL-satsen, så alla bloggar hos oss som saknar angiven e-postadress matchades felaktigt som användare på Bloggtoppen. Detta märkte vi först nu på morgonen när folk hörde av sig, och det handlar om några tusen adresser.
Yeah right
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 10:06 #4
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ni skulle ha skickat till alla era medlemmar istället för att joina på en (stulen) databas från en konkurrerande verksamhet.

Ni har skickat detta obeställda e-postmeddelande (spam) till mig i egenskap av enskild firma. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor enligt http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/
Jag betraktar ert utskick enbart som spam. Ni bryter alltså mot lagen.

Hur många är några tusen (som matchades felaktigt)? Tror det är många!

Senast redigerad av Timofey den 2011-10-26 klockan 10:08
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 10:18 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Ni skulle ha skickat till alla era medlemmar istället för att joina på en (stulen) databas från en konkurrerande verksamhet.

Ni har skickat detta obeställda e-postmeddelande (spam) till mig i egenskap av enskild firma. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor enligt http://www.konsumentverket.se/sv/int.../Anmala-spam1/

Ja, det är många 6-7000. Och givetvis är det att ses som spam i de fall dom inte skulle ha mailet. Vi är normalt väldigt restriktiv med e-postutskick till våra medlemmar och har inget stående nyhetsbrev eller annonsörer som gör utskick till medlemmarna eller liknande. Jag tror nog att alla vi som hängt på WN en längre tid har samma syn på spam.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 13:36 #6
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

http://www.polisen.se/Utsatt-for-bro...-via-Internet/

Som kungen säger , land skall med lag byggas.

Citat:

klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 19:19 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad

Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Citat:
!
+1

(tio tecken)
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-26, 11:32 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag tror ingen på WN går på det. Däremot var det ovanligt snyggt gjort även om det fortfarande var spam.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017