FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ni som driver egna webshopar, ger ni kunden möjlighet att köpa presentkort hos er? Är det i digital form eller skickar ni hem ett fyskiskt kort? Hur är efterfrågan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett fysiskt erbjudande känns alltid lite bättre. Man kan hänga det på kylskåpet till det är dags att använda eller ge bort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Säljer endast digitala presentkort. Bra efterfrågan i Okt. - Dec.
Presentkort är nåt som man borde marknadsföra lite mer, med tanke på att i runda slängar så är det runt 20% av alla presentkorten som aldrig löses in. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Ja, de borde marknadsföras mycket. Hade jag haft webbutik hade jag skyltat med det tydligt och presenterat fördelarna för kunden. För företaget är det både reklam och ett räntefritt lån från kunden. Senast redigerad av emilv den 2011-10-21 klockan 18:18 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Giltighetstiden på värdebevis, om det inte står något på korten, är tio år enligt konsumentverket, men vanligtvis brukar det stå 1-2 år på korten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar! Jag har tänkt trycka upp snygga kort som skickas hem till kunden alt direkt till mottagaren. Ni som har presentkort, har ni valt att erbjuda fasta summor eller kan kunden välja själv hur mycket beloppet ska vara på kortet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Det är bättre att låta kunden välja belopp, men det är enklare att trycka snyggavkort om det är fast belopp då slipper du kladda med pennan på det. Kör plastkort som Ikea eller sf bio, behöver du hjälp att trycka sådana så skicka pm
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snygga presentkort på papper är trevligt men jag skulle gärna vilja kunna välja alternativet med ett digitalt som antingen kan skickas direkt till från företaget eller laddas hem och kunna epostas över på "rätt" dag. Guld värt när man kommer på en högtidsdag i sista minuten
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Papperskort tycker jag är snyggt, gärna i ett papper med lite kvalitet. Skriver man med en bra penna och har fin handstil så ser det proffsigt ut även om det inte är tryckta belopp (kanske ännu bättre att det ger en personlig känsla?).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Eller så skickar köparen av det presentkortet bild på sig själv, eller någon annan i familjen så trycker man det personligt. Jag jobbar med trycksaker och är lite mot standard presentkort, dessa ser så tråkiga ut. Och hur många i vårt datoriserade samhälle har fin handstil?
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|