Citat:
Ursprungligen postat av jonny
De flesta verkar ta 1,50 kr per inbetalning när du nått dina 1 000 fria inbetalningar. Om de summorna är problem bör ni nog se över verksamheten en gång till, tror jag. Kanske ska ni debitera kvartalsvis för små belopp?
|
Offtopic: Det blir pengar tillslut. Jag orkar inte kolla exakta siffror i bokföringen, men bara mina små e-butiker måste ha betalat hundratusentals kronor i transaktionsavgifter genom åren. Får jag välja på att göra extra feta aktieutdelningar till mig själv, eller att betala bankavgifter så väljer jag det första i den mån det är möjligt

. Så jag tycker Anna gör helt rätt, som frågar om man kan göra någonting åt de avgifterna. Alla småavgifter brukar utgöra skillnaden mellan ett lönsamt företag och ett extremt lönsamt företag. I ett fåmansbolag så kan det göra enorm skillnad på hur mycket pengar ägarna har i fickan vid slutet av året.
Ontopic@Anna: Avgiften är förhandlingsbar. Men det krävs att du har ganska stora volymer innan bankerna är villiga att diskutera. Jag vet dessutom att tex Nordea har extratjänster som man betalar en årlig avgift för, men som ger en lägre transaktionsavgift. När vi provade Nordeas Total In för något år sedan så blev avgifterna lägre. Jag antar att andra banker har liknande lösningar.
Kör igång med vilken bank som helst och avgiften på 1,50 kr. När ni sedan har kommit upp i lite större volymer så kan ni omförhandla avtalet med er bank, eller byta bank. Att spara på sådana här avgifter är jätteviktigt. Men man får inte fastna vid småsaker, så det är bättre att komma igång och att sedan ta detaljerna vartefter verksamheten fortlöper.