FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, fast spamfilter för email felmarkerar alltid en del mail. Sannolikheten att en kund märker av detta är ju också ganska liten. Jag tycker inte det är en bra lösning - det finns för många tveksamheter som inte går att komma förbi.
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Alla spamfilter, inkl. de som du lägger in i php kod kommer att blockera riktiga inlägg, eller felaktiga IP, inget spamfilter är 100%. Det system vi kör är dock så bra att ingen kund klagar, annars skulle vi reklamera systemet där vi skaffade det.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jämför med t ex gmails spam-korg ... den måste man ständigt titta igenom om man använder mailen till något viktigt. Har ens webbhotell något allmänt blockerings-filter över ens sajt vill man ha noga kontroll över vad som blockerats - som minst. Annars tror jag snarare systemet är ytterligare ett problem än en lösning på problemet. Och ip-blockeringar rakt av kan väl vara effektivt om man uppför sin egen lista över återkommande irritations-moment. Annars är enkla captcha, registrering och liknande lösningar nästan alltid att föredra - tycker jag.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Håller med dig, men många föredrar att inte själva lägga in php kod och andra åtgärder, för det har dom inte kunskapen eller orken till, och självklart går filtret att stänga av för de som önskar och som har kunskap och viljan att själva ha kontroll.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vore intressant att veta om andra webbhotell gör något liknande eller hur ni resonerar kring detta?
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Just den här koden som är ovan nyttja färdiga blockeringar av IP. Den nyttja stopforumspam .com databas, eftersom du bara får ställa 20k frågor per dygn emot deras API, så valde jag skriva koden så att den först kollar lokal databas, sedan frågar den stoppforumspam.com
Alltså captcha fungera inte längre på phpbb, slå jag av spam skyddet så har jag ca 200 fejk användare reggad på några timmar. Men lite statistik på 1 dygn. : Ny IP adresser som har tillkommit under 1 dygn är : 26 Antalblockerade IP som har besökt min sida 1 dygn är : 213 Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Dock så är det rätt synd att använda sig av Ip blockering , för att personen som nu använder sig kan bara starta om routern i fråga om han nu känner för att spamma lite till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte bara spara alla IP-adresser till minnet under körning?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|