FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du har skickat en faktura och sedan skickat en påminnelse bör påminnelsen kunna antas utgöra ett krav om inte fakturan i sig var tillräcklig.
Men om du inte har gjort det så skicka en påminnelse. Skicka också ett inkassokrav och lägg på 160 kr i avgifter. Därefter ansöker du hos KFM.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det står på KFM blanketter , som man skall kryssa i, om man har följt paragraf si och så i inkassolagen. Kruxet är att det kostar x antal kronor att göra ansöka hos KFM, så man bör göra saker och ting rätt.
Bok för den som vill göra rätt : http://www.bokus.com/bok/97891974178...assohandboken/ Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men om du inte skickat något inkassokrav så fyller man inte i den delen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man bör dock göra en riskbedömning först, för om kunden inte kan betala, så står du där med "förlust" på KFM avgiften , eftersom KFM vill ha en löpande årlig avgift.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|