FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nog för att skattesystemet slår helt fel. Jag jobbar extra för att det är roligt och får betala 50% i skatt för det. Jag har mycket svårt att förstå straffskatten på arbete. Det hade varit bättre med exempelvis 35% rakt av för alla.
Det är lite svårt att beräkna; men jag skulle nog som grundprincip föredra en hög lön och att kunna disponera pengarna själv direkt i så stor utsträckning som möjligt. Å andra sidan kan tjänstebilar och liknande vara intressanta alternativ beroende på situation.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ägare tar ju aldrig hur så mycket i lön så man får betala massa statlig skatt utan är ju aktieutdelning i Sverige eller via utländska bolag om det rör sig om större utdelningar. Men är just det jag menar, skattesystemet är endast till fördel för arbetare och låginkommstagare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag vet inte vad jag stör mig mest på, din människosyn, egoism eller fördomsfullhet, svårt val... Gokväll! Senast redigerad av andi den 2011-08-29 klockan 19:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
2) Bort med arbetsgivaravgifterna (ger större utrymme för löneökningar) 3) Bort med fastighetsskatten (Check) 4) Bort med förmögenhetsskatten (Check) 5) Sänk alla kapitalskatter till 20% (istället för att ha nån konstig mix på 20, 25 och 30%) 6) Sänkt bolagsskatt till 15-20% för mindre bolag |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|