FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Skönt men det är synd att det ska ta sån tid innan något händer. Många drabbas ju i onödan.
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dera hemsida: http://www.stoppa-yellow.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Samtliga delägare och Yellow-bolagets företrädare samt alla i personalen borde få näringsförbud och anställningsförbud i Sverige. Samt sättas i fängelse. Det finns många som gjort mindre fel än dem som hamnatr i fängelse, detta är ju hejdlöst bedrägeri. 1023 tvister i domstolarna!!!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-08-24 klockan 23:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns/har funnits för statligt anställda när man bedöms vara en säkerhetsrisk. Men om man ger alla som jobbar för Yellow näringsförbud så kommer man ganska långt.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Den miljonen kan dom nog "ha och vara utan".. se bara 3 sista åren: http://allabolag.se/5564470119 ..och dom har funnits med sedan 1997..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Dom verkar inte ha speciellt bra koll på det där företaget iaf. Var ganska komiskt när dom ringde upp en gammal kollega som är webdesigner och hade startat ett företag med namnet "(personens efternamn) Design", han blev då uppringd av Yellow:
Säljare: Hej, jag ser att du nyligen startat ett företag X: Ja? Säljare: Vi har ett kanonerbjudande till dig, en gratis hemsida så att du kan marknadsföra ditt företag X: Va? Säljare: Ja det är ett kanonerbjudande, vi vill använda dig som referens. Det enda du behöver göra är att ge mig ett nummer som jag kan faxa ett avtal till som du kan skriva på, det där väldigt många som är sugna på det här så jag måste ha avtalet tilbaka senast kl 12 X: Eftersom att du kollat upp mitt bolag så misstänker jag att du även vet att jag jobbar med webdesign va? Säljare: Va? X: Ja jag jobbar med webdesign och jag känner till er sedan innan Säljare: *Klick* Personen finns på WN så han får väl rätta mig om jag har missat nåt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Var det här samma företag som granskades av något TV-program på SVT? Bra att deras handlande får följder!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Y-reg: Ja, jag såg att du höll på med webbdesign, men även webbdesigners behöver webbsidor. X: Eh, ja. Men det har dom nog isf redan - det är som att ringa en målarfirma och fråga om dom vill ha hjälp att måla om typ. Jag har runt 10 egna webbsidor och har gjort ett 50-tal. Y-reg: *skratt* - det är omöjligt. Ingen har så många webbsidor. X: Eh, okej. Vill ni köpa en webbsida av mig eller? Y-reg: Ehh, nä - vill du få en webbsida gratis från oss? X: Jag vet vad ert "Gratis" betyder, så nä tack. Jag föreslår i all välmening att du skaffar dig ett ärligt arbete istället - eller gör lite research på företag ni ringer upp i alla fall. Y-reg: *klick* Fick vibbar från typ Hassan-sketchen med Pizzeria Zorboa. Det var inte meningen att vara elak direkt, men den nedlåtande och syrliga tonen i hans mening: "ingen har så många som 10 webbsidor" gjorde att det inte gick att låta bli att driva med karln. Dom ringde inte igen så antar att jag hamnade i "svarta boken". Sen vet jag inte om jag är okej med att du titulerar "X" som webbdesigner.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|