FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag behöver ett bra program för lagerhantering.
Vill kunna se marknadsvärdet på mitt lager (inköpspriset), samt säljpriset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissar att det borde gå bra i de flesta affärsystem som VIsma, specter och åtminstonde en e-handelslösning om det bara är det som ska synas.
Eller är det även ren lagerhantering du vill kunna klara av med pallplatser, bäst före funktioner, serienummershantering / vara, plocksedlar, emballagehantering osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gissar att det borde gå bra i de flesta affärsystem som VIsma, specter och åtminstonde en del e-handelslösningar om det bara är det som ska synas.
Eller är det även ren lagerhantering du vill kunna klara av med pallplatser, bäst före funktioner, serienummershantering / vara, plocksedlar, emballagehantering osv? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som jag fattade det så har VIsma Avendo stöd för det, men Visma ska sluta utveckla den mjukvaran för den Svenska marknaden, så det är inget bra förslag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag letar också efter ett bättre lagerhanteringssystem med leveransprognos per artikel & kund, statistik och leverantörsordrar.
Helst webbaserat. Alternativt så får jag göra en intern websida av mitt excelark ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
hur är det med fortnox? har inte direkt kikat, men vet dom har något sådant
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Deras lagerhanteringssystem är ungefär likabra som att skriva för hand på ett A4 ark. Jag kan inte ens köpa från ett EU land och ta in produkter från fakturan utan att det blir fel och så har det varit i 2 år nu, det är på gång säger dom. Jag kan inte se hur mycket jag har i lager när jag skapar en order. Det finns inget sätt att beställa egna artiklar från leverantörer så excel får lösa det.. Just nu så skiter jag i lagret som står i Fortnox. Om man någon gång har fakturerat ett artikelnummer och vill ta bort det artikelnumret helt så är det omöjligt. Supportens svar är att man ska döpa om benämingen till "Använd ej" och försöka ignorera... Blir surare för var dag vi har Fortnox, dels för att ingen kan något när man ringer och det är alltid någon jävla hejkonpejkån lösning på problemen eller så är något på gång i framtiden. Se upp för roliga buggar i Januari & Juni när dom uppdaterar systemen, händer alltid något oväntat roligt. Om du funderar på Fortnox, prova ett demokonto eller något först för att se om skiten passar dig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har en lagermodul till vårt kassasystem som fungerar riktigt bra. Behöver lite testkunder till den så du får gärna använda den om du är villig att bidra med lite feedback om vad du tycker, så att vi kan anpassa programmet vidare
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|