FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se också till att den mailadress som går till innehavare och admin-c är en som når kunden. För det är till den adressen som all kommunikation kommer att ske. Sen kontaktar du register.com och ber att få auktorisationskoden från dem. En del registrarer knotar och vill att det ska gå via återförsäljaren (B i ditt fall) men stå på dig, för de måste lämna ut koden. Annars kan du lämna det som ett tvisteärende mot registraravtalet till ICANN. ICANN har nånstans på sin hemsida ett formulär för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror det är detta formulär (eller snarare, infosida) som EvaF syftar på: http://www.icann.org/en/transfers/dn...aq-03nov04.htm
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för tipsen, vi har nu fått auktoriseringskoden direkt från USA. Men frågan nu, om jag flyttar över domänen till nytt webbhotell. Finns det något sätt att få hela sidan följa med eller måste jag kunna komma åt FTP-kontot och användargränssnittet?
Sidan är skriven i Joomla. Jag har inte jobbat med Joomla förut nämligen. Senast redigerad av Joachim F den 2011-08-10 klockan 19:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du har nog missförstått för namnservrarna eller något annat runt om hör inte till frågeställningen eller ens någon fundering...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|