FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall det är så att allt står rätt till i övrigt, det vill säga att han har betalat sina fakturor, så tycker jag gott och väl du kan hänga ut webbhotellet för så beter man sig inte. Kanske kan få dem att skärpa sig framöver om inte annat.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag kommer helt klart hänga ut dem men är i undersökningsstadiet än. Jag hänger inte ut någon utan att vara 100% säker på att de är värda detta. Bra ide tack Andreas S, registrar står på whois: Registrar: REGISTER.COM, INC. Så då kan kunden vända sig till dem för att få loss domännamnet utan någon som helst inblandning med själva webbhotellet det ligger på? Det är webbhotellet i fråga som har skött överföringen till dem själva. Så vilka vägar finns det nu? Jag kommer hänga ut dem så fort det här är klart, all hjälp uppskattas. Om historien stämmer så vill vi få bort såna bedragare från nätet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Se också till att den mailadress som går till innehavare och admin-c är en som når kunden. För det är till den adressen som all kommunikation kommer att ske. Sen kontaktar du register.com och ber att få auktorisationskoden från dem. En del registrarer knotar och vill att det ska gå via återförsäljaren (B i ditt fall) men stå på dig, för de måste lämna ut koden. Annars kan du lämna det som ett tvisteärende mot registraravtalet till ICANN. ICANN har nånstans på sin hemsida ett formulär för det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|