Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ultimata kontrollpanelen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-25, 18:26 #1
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Varför tycker du att Kloxo är värdelöst? Tycker det fungerar väldigt bra, vissa grejer som stör mig bara. Tycker Kloxo är betydligt bätte än Webmin till exempel.

SolusVM har ett väldigt dåligt API enligt mig, iaf de funktionerna som jag kan använda mig av på min VPS.

"Current options are: Reboot, Boot, Shutdown and retrieve status.".

Inte mycket användbart där enligt mig. Förutom Boot.
Jag bara tycker att Kloxxo är dåligt och irriterande att jobba med, har inget direkt att ta på utan bara en känsla jag får, men trivs du med det så kör i vind Jo, men webmin.. eller virtualmin för den delen, det är nog det sämsta crap:et på den här sidan månen. Men jag antar att du kör Kloxo för admin av din maskin? Du kör inte deras virtualiseringslösning?

Jag tror att Solus har ett API för admin: http://wiki.solusvm.com/index.php/API:Admin men som jag sa så var jag osäker på om det var ett API mot kunden eller inte. CityClouds API är ganska najs, allt man kan göra via kontrollpanelen kan man göra via APIt.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-25, 19:20 #2
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Jag bara tycker att Kloxxo är dåligt och irriterande att jobba med, har inget direkt att ta på utan bara en känsla jag får, men trivs du med det så kör i vind Jo, men webmin.. eller virtualmin för den delen, det är nog det sämsta crap:et på den här sidan månen. Men jag antar att du kör Kloxo för admin av din maskin? Du kör inte deras virtualiseringslösning?

Jag tror att Solus har ett API för admin: http://wiki.solusvm.com/index.php/API:Admin men som jag sa så var jag osäker på om det var ett API mot kunden eller inte. CityClouds API är ganska najs, allt man kan göra via kontrollpanelen kan man göra via APIt.
Varför tycker du Webmin/Virtualmin är dåligt. Vore kul att höra en motivering. Själv kör jag med det, men har inte testat så många olika, så kan inte uttala mig om det är bättre/sämre än något annat.

Däremot väldigt lätt att installera, lätt att underhålla och fyller mina behov fullt ut än så länge.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017