Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bestulen på text

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-07-09, 20:12 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av tnek Visa inlägg
seolokal.info ligger nere nu förresten, av någon anledning.

Bad will? Tycker det är väldigt bra om någon tar fighten mot en person som stjäl texter och rimligtvis bör vara medveten om att det han gör är fel. Den här personen verkar heller inte heller direkt vara en småunge, han skriver exempelvis att han jobbat med SEO sedan 2003..
Jag kommenterade utifrån allt som skrivits. Har aldrig sagt att man ska låta honom vara oavsett vem han är. Det enda jag menar är att man måste anpassa åtgärderna efter vad det handlar om. Albin skrev emellertid "lillkillen" och att det ska bli dyrt. Det klingar inte så väl i mina öron. Det kan jämföras lite med fildelningsdebatten där jag anser att man ska gå hårdare fram. Jag tycker trots detta att det inte är särskilt lyckat att kräva tonåringar på en massa pengar. Själv har jag inte den blekaste aning om vem denna person är men en lektion i upphovsrätt behöver han uppenbarligen.

Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-09 klockan 20:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-09, 21:50 #2
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Dec 2009
Flitig postare
heavencloudss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag kommenterade utifrån allt som skrivits. Har aldrig sagt att man ska låta honom vara oavsett vem han är. Det enda jag menar är att man måste anpassa åtgärderna efter vad det handlar om. Albin skrev emellertid "lillkillen" och att det ska bli dyrt. Det klingar inte så väl i mina öron. Det kan jämföras lite med fildelningsdebatten där jag anser att man ska gå hårdare fram. Jag tycker trots detta att det inte är särskilt lyckat att kräva tonåringar på en massa pengar. Själv har jag inte den blekaste aning om vem denna person är men en lektion i upphovsrätt behöver han uppenbarligen.

Det vore onekligen trevligt om man kunde banna personer som bryter mot upphovsrätten från webbhotellen för en viss tid men det är väl tyvärr inte särskilt realistiskt. Däremot tror och hoppas jag samtliga seriösa svenska webbhotell reagerar om en kund gör något i den här stilen.
Dyrt och kosta mycket behöver inte ha med pengar att göra - utan även saker som personal branding och liknande.

Jag vill helst inte motivera mig längre. Jag kommer ta fighten och så är det bara. Jag vill inte ha pengar av honom, jag vill bara att han ska få det eventuella straff han förtjänat (hur litet det än är). De som köpte krönikorna av mig är kontaktade och kommer få ta ställning till huruvida processen blir.

Tack för att ni tagit er tid att reflektera
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 13:29 #3
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
Dyrt och kosta mycket behöver inte ha med pengar att göra - utan även saker som personal branding och liknande.

Jag vill helst inte motivera mig längre. Jag kommer ta fighten och så är det bara. Jag vill inte ha pengar av honom, jag vill bara att han ska få det eventuella straff han förtjänat (hur litet det än är). De som köpte krönikorna av mig är kontaktade och kommer få ta ställning till huruvida processen blir.

Tack för att ni tagit er tid att reflektera
Personlig hämnd utanför rättssystemet innebär bara att du sänker dig till hans nivå och det är inte så rättsskipning ska gå till.

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-07-10 klockan 13:44
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-07-10, 23:28 #5
heavencloudss avatar
Flitig postare

Flitig postare
heavencloudss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Personlig hämnd utanför rättssystemet innebär bara att du sänker dig till hans nivå och det är inte så rättsskipning ska gå till.
Hur fick du det till personlig hämnd? Hur som helst tror jag det är svårt att ta sig ner till så låg nivå så att man kan jämföras med att stjäla upphovsrättskyddat material av fyra olika upphovsmän. kthnxbye
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017