FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Hoppas jag lagt detta i rätt mapp nu sorry om det är helt off-topic. Vi använder gmails smtp server för att skicka aktiveringsmail till våra kunder men har sett att över 200 (av 2000 tot) inte aktiverar sin email. Detta beror troligtvis på att en del av dessa inte ens får mailet. Har hört om detta när jag pratat direkt med kund. Nån annan här som använder gmail för mailutskick som har samma problem? Förslag? Finns det bättre alternativ som kan rekommenderas? mvh, D |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
#1 Google tillåter bara 100 (osäker på siffran) utskick per dag, har ni gått över detta någon dag så kommer resterande av kunderna inte få sitt mail.
#2 Det finns miljoner olika mailservrar där ute som mottar all världens mail och nära på lika många olika typer av antispam-konfigurationer. Om du lyckas nå 100% leverans till inbox av utskick är det verkligen unikt. #3 Folk skriver fel mailadresser, raderar av misstag, har delade konton där andra parten raderar mailet m.m. Dessa användare kommer svära på att de minsann aldrig fått någor mail. #4 Du har 90% aktivering, det är enligt min erfarenhet normalt till väldigt bra! Baserat på över 250.000 mail-aktiveringar bara i Sverige i flera helt olika nischer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan du rekommendera någon annat program/leverantör så här på rak arm man kan använda när vi behöver fler än 100 utskick per dag? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den egna servern (alternativt webbhotellets) fungerar nog utmärkt till under 500 mail per dag, dessa mängder behöver oftast inte relayas genom någon extern SMTP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Det kan ju också bero på spam-filtrering. Man bör ha SPF-record inlagda i sin DNS så att mottagaren kan bekräfta att det är en godkänd server för den domänen.
http://www.openspf.org/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|